Synthforum

Mededelingen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 16 december 2016, 08:15   #1
The Unholy
Hard lid

The Unholy's schermafbeelding

Revolution by Wave Alchemy
https://www.youtube.com/watch?v=9Ysr...ature=youtu.be

Something VERY special is on it's way... A new drum machine plugin that not only promises to be the most authentic emulation of 14 of the world's most iconic vintage drum machines, but exceeds them in every possible way... 4 years of extensive research has led us to this day, and we can't wait for you to hear it!

Read on for more info and watch our video teaser below...
Coming Soon - The Most Authentic Virtual Drum Machine Ever Created!
Revolution

14 of the world’s most iconic, sought after drum machines - One powerful plugin...

Coming 22 December 2016.

Revolution Modules

Imagine the dream of owning a studio filled with the most influential Drum Machines of our time. Imagine having instant access to the TRUE authentic sound of the iconic TR-909, 808, 606, 707, CR-78, Linndrum, Drumtraks, Drumulator, OB-DX and many others. Imagine a world where this dream becomes reality…

Revolution is not a digital ‘emulation’, it is the REAL authentic sound of 14 of the world’s most iconic, sought-after drum machines.
Bijgevoegde miniaturen:
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  6226a7ae-068d-423a-801e-38217a4e5f9c.jpg‎
Bekeken: 109
Grootte:  104,2 KB
ID: 113178   Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  59e67c74-9d8c-4fe8-b230-c5a7f431f6d9.jpg‎
Bekeken: 92
Grootte:  75,2 KB
ID: 113179  
The Unholy is offline   Met citaat reageren
Oud 16 december 2016, 08:50   #2
sinew1958
Vintage lid

sinew1958's schermafbeelding

Hoopvolle verwachting
sinew1958 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 december 2016, 09:35   #3
100%
If its broke don't fix it

100%'s schermafbeelding

Citaat:
Revolution is not a digital ‘emulation’, it is the REAL authentic sound of 14 of the world’s most iconic, sought-after drum machines.

Vertaling: het zijn samples
100% is offline   Met citaat reageren
Oud 16 december 2016, 09:37   #4
The Unholy
Hard lid

Ik gebruik hun 808 en 909, ik denk dat het enige dat nog beter klinkt, een echte 808 of 909 zou zijn. Sowieso vallen de TR-8 en TR-09 hierbij in het niet, hoewel ze wel mooi als controller zouden kunnen dienen.
Oud 16 december 2016, 09:38   #5
The Unholy
Hard lid

Oorspronkelijk geplaatst door 100% Bekijk bericht
Vertaling: het zijn samples
Klopt, maar de machines zijn in elke mogelijke stand meerdere keren gesampled en je selecteert die samples door aan de knoppen te draaien. Dus wel iets anders dan een sample pack.
Oud 18 december 2016, 18:08   #6
Akikaze
Japans voor Herfstwind

Akikaze's schermafbeelding

Aan de klank van de TR-707 kun je - op de machine zelf - niets veranderen, dus ik ben benieuwd hoe de klanken daarvan tot de "revolutie" bijdragen. Sorry, heb het woord revolutie in een muzikale context te vaak horen valen.

www.akikaze.nl [B] Instrumenten: analoge en digitale synthesizers, modulaire synthesizers en systemen, keyboards, samplers, digitale en analoge sequencers, digitale en analoge effecten, akoestische en elektronische percussie, elektroakoestische en elektrische gitaar, elektrische sitar, santoor. Stijlen: Berlijnse school, klassiek, progrock, Aziatisch, Italo.
Akikaze is offline   Met citaat reageren
Oud 19 december 2016, 10:31   #7
Von Naphoven
Weltraumforscher
Moderator

Von Naphoven's schermafbeelding

Citaat:
Revolution integrates seamlessly with your DAW, delivering endless inspiration and a compelling workflow to spark creativity. The beautiful user interface has been designed with both the composer and live musician in mind – All Drum Machines and tone shaping parameters are visible via one intuitive screen through use of dynamic graphics. Easily automate all analogue parameters using Revolution’s expressive multi-track step sequencer, or use the alternative classic drum computer sequencer for an experience similar to the original machines… Tempo sync is automatic, and exporting a sequences’ MIDI data to your sequencer is simple via drag and drop.

A fully NKS ready instrument, Revolution delivers total integration with Komplete Kontrol keyboards and Maschine - giving you the ability to access hundreds of snapshots and quickly dive into sound design with the custom mapped knobs.
Hmm, best interessant. Ben benieuwd wat het moet gaan kosten.
Von Naphoven is offline   Met citaat reageren
Oud 19 december 2016, 10:36   #8
Von Naphoven
Weltraumforscher
Moderator

Gratis demo hier http://www.wavealchemy.co.uk/revolution-demo/pid178/
Oud 19 december 2016, 10:40   #9
etaoin
Mystic Loges

etaoin's schermafbeelding

Wel apart dat ze onder het YT filmpje de suggestie wekken dat ze een stand-alone ding gebouwd hebben (ze spreken alle referenties aan Kontakt een beetje tegen daar), maar hier gewoon zeggen dat de volledige versie straks toch Kontakt nodig heeft.

Citaat:
Please Note: A full version of Native Instruments Kontakt 5.6.5 (or above) is required to use Revolution Demo. It will run in demo mode in Kontakt Player. The full version of Revolution, once released, will run in Free Kontakt Player.
etaoin is nu online   Met citaat reageren
Oud 19 december 2016, 11:08   #10
The Unholy
Hard lid

Ja helaas nog steeds via Kontakt, ik dacht eerst ook dat het een standalone plugin zou zijn, die suggestie wekken ze wel. Demo ziet er wel goed uit.

Oorspronkelijk geplaatst door Akikaze Bekijk bericht
Aan de klank van de TR-707 kun je - op de machine zelf - niets veranderen, dus ik ben benieuwd hoe de klanken daarvan tot de "revolutie" bijdragen. Sorry, heb het woord revolutie in een muzikale context te vaak horen valen.
De hihats van de 909 zijn ook samples, maar die zijn ook meerdere keren gesampled, zal bij de 707 niet anders zijn.
Oud 19 december 2016, 12:44   #11
Von Naphoven
Weltraumforscher
Moderator

Op zich maakt het me niet zoveel uit als het via Kontakt werkt, want die heb ik toch op mijn systeem staan en gebruik ik al regelmatig (bijvoorbeeld met Heavyocity Vocalise) en dat werkt prima.
Oud 19 december 2016, 12:46   #12
etaoin
Mystic Loges

etaoin's schermafbeelding

Nee maakt het ook niet (ik heb ook een officiële Kontakt), maar het was meer dat ze zo de nadruk leken te leggen op dat ze een zelfstandig instrument gemaakt hadden.
etaoin is nu online   Met citaat reageren
Oud 19 december 2016, 14:08   #13
spdk
ech wel

spdk's schermafbeelding

Wat een verhaal joh
spdk is offline   Met citaat reageren
Oud 20 december 2016, 20:09   #14
chris-w
808 fetishist!

chris-w's schermafbeelding

Het zal wel aan mij liggen hoor, maar kan iets the most authentic emulation zijn als zou gaan om samples die statisch zijn.
Ook al horen wij misschien niet dat die kick iedere keer net iets anders is, aangezien analoog.
Ik neem bijv. vaak geen korte loop op van mijn 808, maar gewoon de hele track.
Ook al weet ik dat waarschijnlijk niemand dit ooit opvalt, ik kan het gewoon niet laten
Niet dat het trouwens verder iets uitmaakt voor die Revolution, als het lekker klinkt prima toch.
chris-w is offline   Met citaat reageren
Oud 21 december 2016, 08:30   #15
The Unholy
Hard lid

Oorspronkelijk geplaatst door chris-w Bekijk bericht
Het zal wel aan mij liggen hoor, maar kan iets the most authentic emulation zijn als zou gaan om samples die statisch zijn.
Ook al horen wij misschien niet dat die kick iedere keer net iets anders is, aangezien analoog.
Ik neem bijv. vaak geen korte loop op van mijn 808, maar gewoon de hele track.
Ook al weet ik dat waarschijnlijk niemand dit ooit opvalt, ik kan het gewoon niet laten
Niet dat het trouwens verder iets uitmaakt voor die Revolution, als het lekker klinkt prima toch.
Ze hebben elk geluid meerdere keren opgenomen en deze samples worden round-robin afgespeeld door Kontakt, oftwel je hoort nooit 2 keer achter elkaar precies dezelfde sample. Vandaar dat het pakket dus uit tienduizenden samples bestaat.

Overigens is dit bij de demo geloof ik niet het geval, die speelt wel steeds dezelfde sample.
Oud 21 december 2016, 11:39   #16
KatieMusic

Op hun website heeft Wave Alchemy op 19 december jl. een bericht geplaatst over de prijs:
Wave Alchemy
£119.95 introductory price.

We will also be offering very tasty upgrade prices to those who already own one or more of our older drum machine instruments (Transistor Revolution, Digital Revolution, Revolution-606)

The pricing will be as follows - If a customer owns:

• All 3 Revolution instruments - £29.95 (80% off)
• 2 Revolution instruments - £49.95 (66% off)
• 1 Revolution instrument - £74.95 (50% off)
KatieMusic is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2017, 22:48   #17
Manic

Manic's schermafbeelding

Helaas ontdek m te laat voor die introductieprijs..

Iemand hier die m al heeft? Zo ja, hoe bevalt ie? Met name de effecten etc ben ik benieuwd naar. Dat ie perfect gesampled is geloof ik wel.

Lijkt me toch wel de ultieme drum machine VSTi!

Manic is offline   Met citaat reageren
Reageren

Synthforum » Algemeen » Nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten