Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 6 juli 2017, 20:55   #41
Acidfever
There's no “I” in denial.
Moderator

Acidfever's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door 154 Bekijk bericht
Ik ben vooral onaangenaam verrast door de usb-upgrade, en het geeft me het gevoel dat OB nooit echt zal werken voor de eerste serie wegens hardware-fouten. Waar ik al langer bang voor was overigens, maar wat ik niet wou zien want veel geld in geinvesteerd. Bah...
Overbridge werkt bij mij overigens echt prima. Ik gebruik mijn analoge outs al tijden niet meer omdat ik simpelweg niet voldoende inputs beschikbaar heb op mijn audio interface.

Ik weet niet of overhub daar een rol in speelt maar met overhub aan een USB 3 aansluiting heb ik echt nul problemen met overbridge op lage latencies.

"He has Van Gogh's ear for music."
Acidfever is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juli 2017, 21:29   #42
xpanded stereo
Vintage lid

xpanded stereo's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door ben_jamin Bekijk bericht
Ben je dit zeker want dat zou willen zeggen dat je geen back up kunt nemen en transfererren naar een andere RYTM?
Dat moet ik dan wel tegenspreken.

Als je de samples die je hebt geupload naar je 1rste rytm apart gezet hebt en je load deze up naar je 2de rytm dan zal je back up normaal gezien perfect werken. De rytm "herkent" de samples in de +drive en zet de naar die juiste slots. Hoe hij dat herkend is niet via naam (heb ik nagevraagd een maand geleden) maar via iets anders (filegrootte en waveform mss?). Als je wil kan ik die customer ticket hier wel eens kopiëren. Dus wellicht kan je uw MKI shit wel overzetten naar je MKII indien je zoals ik, alle samples die je vanaf dag 1 hebt overgezet nog kent/apart gezet/ ...

Op je eerdere reactie:
Ik vind het ook geweldig live en van overbridge ben ik ook geen fan! Ik zie wel enkele verbeteringen in de nieuwe MKII (extra fill knop), niet meer missen in welke bank je zit bvb, ...

Misschien niet de juiste plaats hier en wellicht weten enkele van jullie dit al maar ik heb een live contest gewonnen met enkel Elektrons en heb daardoor nu enkele toffe gigs binnen (Tomorrowland after, Laundry Day, Extrema Outdoor). De eerste try out van men liveset staat nog op youtube maar deze is al fel verbeterd. Er komt binnenkort een nieuwe video recording van
https://www.youtube.com/watch?v=SW1Ls59BE44&t=187s
Excuses als dit als spam overkomt
Vet Hoor! Dikke kwaliteit
xpanded stereo is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juli 2017, 21:33   #43
SB-SIX
Vintage lid

SB-SIX's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door ben_jamin Bekijk bericht
Ben je dit zeker want dat zou willen zeggen dat je geen back up kunt nemen en transfererren naar een andere RYTM?
Dat moet ik dan wel tegenspreken.

Als je de samples die je hebt geupload naar je 1rste rytm apart gezet hebt en je load deze up naar je 2de rytm dan zal je back up normaal gezien perfect werken. De rytm "herkent" de samples in de +drive en zet de naar die juiste slots. Hoe hij dat herkend is niet via naam (heb ik nagevraagd een maand geleden) maar via iets anders (filegrootte en waveform mss?). Als je wil kan ik die customer ticket hier wel eens kopiëren. Dus wellicht kan je uw MKI shit wel overzetten naar je MKII indien je zoals ik, alle samples die je vanaf dag 1 hebt overgezet nog kent/apart gezet/ ...

Op je eerdere reactie:
Ik vind het ook geweldig live en van overbridge ben ik ook geen fan! Ik zie wel enkele verbeteringen in de nieuwe MKII (extra fill knop), niet meer missen in welke bank je zit bvb, ...
Ja mits je alles apart gezet hebt vanaf dag 1, daar zeg je me wat. Heb ik iig niet.
Ik zou ook zeker geen nee zeggen als ik een mk2 kreeg hoor! Zou m graag willen hebben.
Maar als ik een rekensom maak waarin ik mn a4 en rytm nog redelijk kan verkopen, kan ik waarschijnlijk van dat geld net een rytm mk2 kopen, waar mn projecten dan niet meer op werken, ik overbridge nog moet kopen, en dan nog een a4, ook overbridge voor kopen, past waarschijnlijk niet in mn gig bag, moet ik ook een nieuwe voor kopen. Wordt m ff niet voor mij.
SB-SIX is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juli 2017, 21:37   #44
Acidfever
Moderator

Ik lees net op elektronauts dat de overbridge licentie per machine is.
Dus ben je eigenaar van de A4 MK2, de AR Mk2 en de Digitakt moet je dus 3x betalen voor Overbridge premium.

De geldmachine draait hard in Zweden, zoveel is duidelijk.

Oud 6 juli 2017, 21:47   #45
Harry Turtle

Harry Turtle's schermafbeelding

lekker op de native instruments tour daar bij elektron. ftw... ik dacht dat ze producten maakten die af waren.
zitten we gewoon op beta zooi te pielen
Harry Turtle is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juli 2017, 22:39   #46
neoking

Ergens wel jammer dat ik de RYTM niet zo lang geleden 2ehands gekocht, maar goed uiteindelijk kan ik er wel mee leven Qua prijs is dit ding voor wat het extra heeft vergeleken met wat ik heb betaald voor de MK1 voor mij niet de moeite waard
neoking is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juli 2017, 22:40   #47
djazid

djazid's schermafbeelding

Tja, het zou leuk zijn als ze een all-in-one machine zouden maken. Kunnen ze misschien wat meer resources vrijmaken om hem uit beta stage te halen en een betere look te creëren. Die van Elektron zijn wel vrij (te - [nog steeds]) donker...
djazid is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juli 2017, 23:17   #48
154
Lid van de week

154's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Acidfever Bekijk bericht
Overbridge werkt bij mij overigens echt prima. Ik gebruik mijn analoge outs al tijden niet meer omdat ik simpelweg niet voldoende inputs beschikbaar heb op mijn audio interface.

Ik weet niet of overhub daar een rol in speelt maar met overhub aan een USB 3 aansluiting heb ik echt nul problemen met overbridge op lage latencies.
30ms latency op een drummachine is niet prima. Als je via overbridge vingerdrumt heb je mazzel als je ingeslagen drum een step verder komt, meestal zelfs twee. Zelfs mn soundblaster live had minder latency.

prairie doggin'
154 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2017, 07:58   #49
SB-SIX
Vintage lid

30ms latency op een drummachine is niet prima. Als je via overbridge vingerdrumt heb je mazzel als je ingeslagen drum een step verder komt, meestal zelfs twee. Zelfs mn soundblaster live had minder latency.
Je kan monitoren op de normale uitgang als je graag wil vingerdrummen. Als je geen ingangen meer hebt kan je er ook een koptelefoon ingooien. 0 latency. Ondertussen kan je alles multitracked opnemen in je daw.
Oud 7 juli 2017, 09:13   #50
Acidfever
Moderator

Oorspronkelijk geplaatst door SB-SIX Bekijk bericht
Je kan monitoren op de normale uitgang als je graag wil vingerdrummen. Als je geen ingangen meer hebt kan je er ook een koptelefoon ingooien. 0 latency. Ondertussen kan je alles multitracked opnemen in je daw.
Ik vingerdrum niet en in een DAW is het allemaal prima te corrigeren qua latency (en is ook stabiel). 1x instellen in je template en klaar.

Alle outputs via 1 USB kabel je DAW in kunnen streamen is echt van hele grote toegevoegde voor mij.
Of de MKII units hier enorme verbetering in zullen gaan brengen durf ik te betwijfelen.

Oud 7 juli 2017, 09:38   #51
Harry Turtle

Harry Turtle's schermafbeelding

dat ze hun gear op die presets verkocht krijgen.. tis me echt een raadsel
Harry Turtle is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2017, 09:53   #52
jroen

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Turtle Bekijk bericht
dat ze hun gear op die presets verkocht krijgen.. tis me echt een raadsel
Dat mensen gear kopen op basis van presets... het is mij een raadsel.
jroen is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2017, 11:40   #53
154
Lid van de week

154's schermafbeelding

monitoren door de outputs op dat ding zelf dus omdat overbridge niet goed genoeg werkt om live te kunnen spelen. Dat vat het prachtig samen.

Ook mooi, elke keer klaagt iedereen over de pads. Maar elke keer als ik over de latency en vingerdrummen begin speelt men niet echt live iets in. Ergens gaat er dan echt iets mis

prairie doggin'
Oud 7 juli 2017, 11:53   #54
idm
Vintage lid

Direct monitoring is handig voor ieder live instrument. Tenzij je altijd op een buffer van 64 kan opnemen. Wordt al snel lastig met zwaardere projecten. Dus tja, waarom iets niet gebruiken waarvoor het bedoelt is om daarmee, volgens gebruikers prima software, af te kraken? Ergens gaat er dan echt iets mis
idm is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2017, 11:54   #55
Acidfever
Moderator

monitoren door de outputs op dat ding zelf dus omdat overbridge niet goed genoeg werkt om live te kunnen spelen. Dat vat het prachtig samen.

Ook mooi, elke keer klaagt iedereen over de pads. Maar elke keer als ik over de latency en vingerdrummen begin speelt men niet echt live iets in. Ergens gaat er dan echt iets mis
Hey zo werk ik nu eenmaal met de AR en ik heb dan ook nog nooit geklaagd over de pads. Niet gaan generaliseren nu....

Ik heb je veelvoud aan klaagzang over overbridge ook op elektronauts.com gezien en als het niet voor je werkt op de manier zoals jij werkt/ zou willen dat het werkt is dat vervelend.
Je hebt m.i. dan een aantal opties: accepteren en met de "beperking" werken, verkopen of blijven klagen.

Klagen kost alleen maar energie dus persoonlijk zou ik voor 1 van de andere 2 opties gaan.

Oud 7 juli 2017, 11:56   #56
SB-SIX
Vintage lid

Dat zegt genoeg over wat? Het azijngehalte? Noem eens 1 product die door beter doet? En waarom zou monitoren op de outs ineens inferieur zijn? Ik krijg meer het gevoel dat het belangrijker Is om af te zeiken dan om mogelijkheden te zien.
Als je nou zou zeggen dat de pads niet nauwkeurig genoeg zijn om heel precies verschillende velocities te doen zeg ik ja daar kan ik me in vinden.

Laatst gewijzigd door SB-SIX; 7 juli 2017 om 12:07
Oud 7 juli 2017, 11:59   #57
154
Lid van de week

154's schermafbeelding

Het is verkocht als gewoon werkend, audio via usb en dat is gewoon niet waar als je het over de mk1 serie hebt. Los van de sporadische zwieper in de audio die ik steeds uit sessies moet knippen, een bekend probleem, kan je dus gewoon niet inspelen als je de audio via usb gebruikt. Dat lijkt me toch echt de bedoeling van instrumenten waar toetsen en pads op zitten. En zo wordt de boel ook verkocht.

Daarnaast is er al vanaf het begin gereutel vanuit support dat ze een "live" modus gaan bouwen, want jaja 30ms is wel heel erg veel, a la de Virus. Maar die kans lijkt me vrij klein nu er dingen in hardware worden opgelost met een mk2 reeks.

30ms, er is echt geen geluidskaart te koop die zo'n latency heeft. de Heat gaat zelfs standaard naar 70ms! Dat is echt niet verkoopbaar, sorry.

prairie doggin'
Oud 7 juli 2017, 12:01   #58
154
Lid van de week

154's schermafbeelding

En ja, ik heb de Rytm vooral ook wegens Overbridge gekocht, zat van alle losse kanalen uitmixen van mn 808 en 909. Maar een beetje snappy mag het best zijn bij drums. Niet drie tellen later.

prairie doggin'
Oud 7 juli 2017, 12:02   #59
idm
Vintage lid

Dat is wel veel ja, maar nogmaals, wat is er mis met direct monitoren en delay compensation achteraf? Problem solved.

Maar volgens mij is dit een loze discussie. Je bent er niet blij mee, dat is duidelijk, en dat kan.
idm is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2017, 12:04   #60
154
Lid van de week

154's schermafbeelding

Ik vind deze mk2 eigenlijk de machine die ze hadden moeten verkopen, het is een beetje toegeven dat ze fouten hebben gemaakt met de hardware van de mk1 serie die ze simpelweg niet op kunnen lossen. Voor mij is dat een dure grap.

prairie doggin'
Reactie

Synthforum » Algemeen » Nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten