Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 8 mei 2017, 16:54   #361
anoniempje
hobby knooier

anoniempje's schermafbeelding

Nee gebruik 2.5 ofzo, maar dus in jouw modus werkt hij op alle tracks die ik selecteer in ableton of alleen in de track waar de maschine vst zit? Mijn hele punt is eigenlijk ik gebruik hem als drumpads voor maschine, drumazon en hardware samplers, daardoor is tot nu toe de maschine modes voor mij onbruikbaar. Ik ga je tip eens ff proberen zodat ik precies snap wat je bedoelt anders blijf ik je verkeerd begrijpen denk ik.
anoniempje is nu online   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2017, 16:59   #362
idm
Vintage lid

Doe dat
Als je in ableton een vst inlaad naast maschine, en je stelt midi in als maschine in, dan kun je op die manier van mij gewoon de andere apparaten aansturen met je Pads als 't goed is. Mits die apparaten goed staan ingesteld qua midi noten die ze ontvangen om de Sounds mee te triggeren. Dat moet uiteraard overeenkomen met wat je instelt in maschine als rootnote in de groep bij midi out.
Heb het zelf nooit zo toegepast overigens, maar 't zou moeten werken.
idm is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2017, 11:30   #363
Manic

Manic's schermafbeelding

Ze hebben nu een tijdelijke actie (tot eind mei) dat je 7 expansion packs (twv 343 euro) erbij krijgt bij aanschaf van een Maschine controller. Ik zat eigenlijk te denken om een 2e hands Maschine studio op de kop te tikken. Maar vind die actie ook wel weet verleidelijk om toch een nieuwe aan te schaffen (met 3 jaar garantie).

Hebben jullie ervaring met die expansion packs? Voegt dat veel toe of is de factory library + drumsynths eigenlijk meer dan genoeg?

Oftewel, zijn 7 expansion packs en 3 jaar garantie die 250 euro extra waard?

Manic is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2017, 11:46   #364
FreddyConfetti

FreddyConfetti's schermafbeelding

Hebben ze nu al VST3 support?
Zal wel niet zijn...ik ken geen enkele plugin van NI met VST3 support.
FreddyConfetti is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2017, 11:53   #365
klinkske
Krom Lid

klinkske's schermafbeelding

niet hé, als je googled van je geen recente bevestiging. Waarom is dat belangrijk? (ik ken er niks van, ik krijg maschine 2 niet eens aan de praat op mijn versie imac en ben er met de support over bezig van NI)

///Zo mooi als oud spul maken ze het niet meer///
klinkske is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2017, 12:28   #366
Acidfever
There's no “I” in denial.
Moderator

Acidfever's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Manic Bekijk bericht
Ze hebben nu een tijdelijke actie (tot eind mei) dat je 7 expansion packs (twv 343 euro) erbij krijgt bij aanschaf van een Maschine controller. Ik zat eigenlijk te denken om een 2e hands Maschine studio op de kop te tikken. Maar vind die actie ook wel weet verleidelijk om toch een nieuwe aan te schaffen (met 3 jaar garantie).

Hebben jullie ervaring met die expansion packs? Voegt dat veel toe of is de factory library + drumsynths eigenlijk meer dan genoeg?

Oftewel, zijn 7 expansion packs en 3 jaar garantie die 250 euro extra waard?
Als je de expansion packs een beetje kunt kiezen bij de stijl die je leuk vind zijn deze zeker waardevol. Zomaar een collectie packs vind ik persoonlijk niet zo nuttig maar je kunt ze ook verkopen. Je krijgt er eigenlijk steevast wel 50% van de nieuwprijs voor.
De factory library is ook al prima en de drumsynths vind ik de grootste toevoeging die ze ooit in een update hebben gedaan, erg goed!

"He has Van Gogh's ear for music."
Acidfever is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2017, 13:22   #367
Manic

Manic's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Acidfever Bekijk bericht
Als je de expansion packs een beetje kunt kiezen bij de stijl die je leuk vind zijn deze zeker waardevol. Zomaar een collectie packs vind ik persoonlijk niet zo nuttig maar je kunt ze ook verkopen. Je krijgt er eigenlijk steevast wel 50% van de nieuwprijs voor.
De factory library is ook al prima en de drumsynths vind ik de grootste toevoeging die ze ooit in een update hebben gedaan, erg goed!
Ik kan ze niet zelf kiezen.. Het zijn 7 willekeurige packs met van alles en nog wat..

Zitten er in zo'n pack nu naast drumsamples ook synthsamples en FX samples etc? En ook presets van NI synths zoals Massive? Of hoe moet ik dat zien?

Oud 9 mei 2017, 14:37   #368
Acidfever
There's no “I” in denial.
Moderator

Acidfever's schermafbeelding

Een expansion bestaat tegenwoordig doorgaans uit een lading samples en synth presets en een paar demo projecten die daar gebruik van maken (waar o.a. ook effecten in worden toegepast). Synth presets en fx zijn overigens niet perse het geval maar in de recente expansions eigenlijk wel altijd aanwezig.

Indien je niet kunt kiezen is het enige interessante scenario wat mij betreft de packs die je goed vind houden en de rest verkopen. De expansions zijn vaak best wel gericht op een bepaalde stroming. Dat maakt ze niet onbruikbaar voor andere genre's maar dan ben je beter af met een expansion gericht op een genre waar je wel iets mee hebt.

"He has Van Gogh's ear for music."

Laatst gewijzigd door Acidfever; 9 mei 2017 om 14:54
Acidfever is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2017, 16:16   #369
Manic

Manic's schermafbeelding

Maar die lading samples, zijn dat drum samples, of ook wel veel sfx?

Oud 9 mei 2017, 16:18   #370
FreddyConfetti

Citaat:
niet hé, als je googled van je geen recente bevestiging. Waarom is dat belangrijk? (ik ken er niks van, ik krijg maschine 2 niet eens aan de praat op mijn versie imac en ben er met de support over bezig van NI)
uit eigen belang
Omdat ik waar mogelijk in mijn DAW Reaper steeds de VST3 versie van plugins heb geinstalleerd en nu Maschine is geconfigureerd naar dezelfde pluginmap zou ik dus alle VST3 plugins opnieuw moeten installeren als VST2 om ze te kunnen gebruiken in de Maschine standalone.
Verder van weinig belang, zelf heb ik nog nooit echt het voordeel van VST3 ondervonden.
Oud 10 mei 2017, 12:05   #371
Manic

Manic's schermafbeelding

Ik zoek ergens een lijst met alle drumkits die in de factory bank zitten, maar kan zo niet echt iets vinden. Zou graag in ieder geval een uitgebreide 909 en liefst ook 808 kit willen, zitten die er al bij in? Dus met veel verschillende kicks, snares, hihats etc. Of is er slechts 1 kit van beide met van iedere drum slechts 1 of 2 samples?

En iemand ervaring met Wave Alchemy Revolution icm Maschine? Lijkt me een mooie toevoeging, mits het goed geïntegreerd is..

Oud 10 mei 2017, 12:54   #372
FreddyConfetti

Citaat:
En iemand ervaring met Wave Alchemy Revolution icm Maschine? Lijkt me een mooie toevoeging, mits het goed geïntegreerd is..
In de thread over Wave Revolution had toch iemand een video gepost over onder andere de samenwerking met Maschine?
Oud 1 juni 2017, 14:57   #373
mick

mick's schermafbeelding

Er is een nieuwe Expansion voor Maschine, London Grit:

https://www.native-instruments.com/e...s/london-grit/
mick is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2017, 20:56   #374
KatieMusic

Oorspronkelijk geplaatst door FreddyConfetti Bekijk bericht
In de thread over Wave Revolution had toch iemand een video gepost over onder andere de samenwerking met Maschine?
Klopt, die video was door mij geplaatst.
http://www.synthforum.nl/forums/show...ave+Revolution
KatieMusic is offline   Met citaat reageren
Reactie

Synthforum » Algemeen » Nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten