Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 13 juli 2017, 13:34   #181
payt
Enorm Lid

payt's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door salpeter Bekijk bericht
een ander kleurtje had inderdaad wat meer cachet gegeven... misschien donkerblauw als nieuwe elektron kleur?...
Dat ziet er al beter uit.. nu zijn we van saai zwart naar onbestemd grijs gegaan.. ach ja.. babysteps

Gear: Roland Jp 8000, Jupiter 80, Moog Little Phatty, Roland TR-8, Roland TB-3, Juno 60, DSI Prophet 08R, Roland System 1, Novation Bass Station 2, Arturia Microbrute, Akai MPC 500, Akai MPK 49 (controller), Medeli DD506 drumkit (dient als midi trigger), Roland A90

Soundcloud: https://soundcloud.com/payt69
payt is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juli 2017, 16:33   #182
Harry Turtle

Harry Turtle's schermafbeelding

welke kick engines gebruiken jullie in de mk1 rytm????? mijn god, die dingen klinken bij mij als verzonken beton en gaan dwars door de muur met een scheut saturatie. ze zijn mij eerder te diep.
Harry Turtle is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juli 2017, 16:43   #183
R-ond
wicky-der-verschrikking

R-ond's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door ben_jamin Bekijk bericht
Fucking motherfuckers. Vorige maand 550 euro betaald voor een flightcase voor 4 elektrons. Nog een extra analog four gekocht voor 850 om degene die op herstelling is tijdelijk te vervangen. Pffff wie troost mij?
ikniet sommige kunne aleen maar droomuh van en elktron piece o gear;]
even goei vrienduh ']

YOYO finally cs30 comminhome!!
thnx nog ; dude matana!

- tekoop ; DIV;check R-ond@synthforum !
NOW into;,... breakin-flammin-freakin-basslineshizzlewhoami;
http://soundcloud.com/groffuil/juur-...ty-22-mei-2010
You can think that you're hallucinating, but you also can hallucinate that you think..helptdatnogniet ;klik;...
http://www.babelfish.com/?aff=2075
R-ond is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juli 2017, 17:16   #184
SB-SIX
Vintage lid

SB-SIX's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Turtle Bekijk bericht
welke kick engines gebruiken jullie in de mk1 rytm????? mijn god, die dingen klinken bij mij als verzonken beton en gaan dwars door de muur met een scheut saturatie. ze zijn mij eerder te diep.
De silky is erg geschikt voor house / techno. Bij dubstep / drum & bass als je m wat hoger pitcht en korter maakt, zo blijft er ruimte over voor een (sub)bass maar heeft nog genoeg punch.
De bd hard, plastick en fm kicks vooral voor de hardere techno stylen, hier kan je m goed shapen met de filter en filter env. Ook een klein beetje lfo op de bd tune kan hele mooie diepe kicks opleveren.
En voor trap/808 achtige sounds werkt de impulse engine goed met een self resonating filter en bijbehordende envelope.

Er is wat mij betreft niet zoiets als "de analog rytm kick". Je kan er honderden verschillende mee maken, waarbij de meeste andere drum machines je nauwelijks iets kan instellen. Verder is het een kwestie van balans. Als je kick teveel laag heeft, maak je de transients wat harder en de rest zachter. Omgedraaid voor te weinig laag. Transients lager in volume zetten en het geheel harder.
SB-SIX is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2017, 04:57   #185
Freelander
Vintage lid

Freelander's schermafbeelding

Analog four MK I nu 899 nieuw bij Thomann... Staan ze ook voor op MP en hier, maar dan zijn ze 2 a 3 jaar oud.

Bax heeft het nog niet door overigens.

Het belangrijkste van muziek, staat niet in de noten...
Freelander is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2017, 18:22   #186
r.5
Vers lid geweest

r.5's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Freelander Bekijk bericht
Analog four MK I nu 899 nieuw bij Thomann... Staan ze ook voor op MP en hier, maar dan zijn ze 2 a 3 jaar oud.

Bax heeft het nog niet door overigens.
Bax heeft waarschijnlijk geen stock waar ze van af moeten...

Erger is het voor wie ze gekocht heeft voor 1500€ en ze nu voor 500€ moeten verkopen omdat Elektron deze synth nu in een nieuw doosje heeft gestopt. Wedden dat je het verschil niet hoort? Oude wijn, nieuwe zakken iemand? .

Ach Venture Capital moet opbrengen hè... De tijd van sympathieke startup is ondertussen achter de rug...

GEAR: Analog Rytm, Sub 37, Bass Station II, Matrix 1000, SQ80, Nord Modular, DX200, Mono Evolver, Blofeld, Streichfett, Wavestation Legacy, M1 Legacy, Deluxe Bass Big Muff, FireworX, M-One XL, MidiVerb IV, Monotron Delay, Triple-C, 3632, BCR2000, Pyramid, Zillion, Numerology 4 Pro, Logic Studio X, AMT8, Macbook Pro, ProFire 2626, 01V96, Monitor2USB, DT990, D8, Active MixCube, B&W PIPELINED: PHASED OUT: E5000 Ultra, X3
r.5 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2017, 18:38   #187
Von Naphoven
Der Klang Philosoph
Moderator

Von Naphoven's schermafbeelding

Heeft iemand een A4 gekocht voor €1500? De mijne was nog geen €1200 nieuw, en die heb ik uiteindelijk geruild voor een Virus TI2.
Von Naphoven is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2017, 19:49   #188
r.5
Vers lid geweest

r.5's schermafbeelding

Sorry, had de exacte prijs niet opgezocht maar hopelijk begrijp je het punt dat ik probeer te maken. Net effe gechecked en op hun eigen webshop staat 1400€. Mijn oprechte excuses als ik er 100€ langs zat maar laat ons dat niet afleiden van kern van de zaak. Je kan de 100€ gebruiken om die gratis software van hun te kopen

GEAR: Analog Rytm, Sub 37, Bass Station II, Matrix 1000, SQ80, Nord Modular, DX200, Mono Evolver, Blofeld, Streichfett, Wavestation Legacy, M1 Legacy, Deluxe Bass Big Muff, FireworX, M-One XL, MidiVerb IV, Monotron Delay, Triple-C, 3632, BCR2000, Pyramid, Zillion, Numerology 4 Pro, Logic Studio X, AMT8, Macbook Pro, ProFire 2626, 01V96, Monitor2USB, DT990, D8, Active MixCube, B&W PIPELINED: PHASED OUT: E5000 Ultra, X3
r.5 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2017, 15:54   #189
johanz
move your butty

johanz's schermafbeelding

Ik vind die oude zwarte sigarendozen handiger qua formaat en ik hoef niet meer dan wat ze al kunnen, overbridge gebruik ik sowieso niet. Goede tijd om de MK1's te kopen zou ik zeggen :-)
johanz is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2017, 19:01   #190
champ
Vintage lid

champ's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door salpeter Bekijk bericht
een ander kleurtje had inderdaad wat meer cachet gegeven... misschien donkerblauw als nieuwe elektron kleur?...
Ultranova blauw, nee dank u.
champ is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2017, 19:39   #191
Freelander
Vintage lid

Freelander's schermafbeelding

Wit !

Het belangrijkste van muziek, staat niet in de noten...
Freelander is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2017, 00:04   #192
DRe
ik heb al een tok..

DRe's schermafbeelding

Elektron zet de Trent en iedereen volgd . Over 2 jaar is muis grijs de verheerlijking
van de kleur die een apparaat moet hebben , wacht maar.

Oorspronkelijk geplaatst door DRé
Muziek maken is het zelfde als ademhalen, het moet vanzelf gaan. Je gaat toch ook niet expres moeilijk zuchten.
DRe is nu online   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2017, 09:54   #193
KatieMusic

Oorspronkelijk geplaatst door DRe Bekijk bericht
Elektron zet de Trent en iedereen volgd . Over 2 jaar is muis grijs de verheerlijking
van de kleur die een apparaat moet hebben , wacht maar.
Dat zou zo maar kunnen, maar trendy gear - dat dus niet tijdloos is - kan/moet over 2 jaar weer de studio uit. Dus daarom het liefst een behuizing in de kleur mat zwart. Maar daarna is geborsteld aluminium, mat RVS, Ferrari red, transparant, RAL 9010 en (desnoods) muis grijs voor mij ook OK hoor.
KatieMusic is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2017, 09:59   #194
klinkske
Krom Lid

klinkske's schermafbeelding

Sherman en knas doen dat al n tijd hoor, in t grijs

///Zo mooi als oud spul maken ze het niet meer///
klinkske is nu online   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2017, 12:16   #195
MSDOS
Vintage lid

MSDOS's schermafbeelding

Betreft de A4 MK2 "Reworked analog circuitry delivering very deep and defined bass"

Met goede monitors of hoofdtelefoon heb je bij de Analog Keys al diepere bassen t.o.v. Analog Four. Dus ben wel benieuwd naar de klank van de MK2? Of zou het gewoon hetzelfde zijn als de AK?
MSDOS is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2017, 10:41   #196
SynnyS
Groot lid
Moderator

SynnyS's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door MSDOS Bekijk bericht
Betreft de A4 MK2 "Reworked analog circuitry delivering very deep and defined bass"

Met goede monitors of hoofdtelefoon heb je bij de Analog Keys al diepere bassen t.o.v. Analog Four. Dus ben wel benieuwd naar de klank van de MK2? Of zou het gewoon hetzelfde zijn als de AK?
ga daar maar van uit..
SynnyS is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2017, 19:56   #197
Hooihuis
Acta est fabula

Hooihuis's schermafbeelding

De Analog Rytm II staat nu ook op de website van Gear4Music en als ik die beschrijving zo lees, wordt dit toch een verdomd aparte bak. Ik ben vooral erg benieuwd naar de biologische steekproef vangen!

Elektron Analog Rytm MKII details
De Elektron Analog Rytm MKII vloeit voort uit het succes van de hoog aangeschreven Analog Rytm. Ontworpen om beat-maker en producent van werk leven gemakkelijker via intuïtieve bediening en ongelooflijk geluid ontwerpmogelijkheden, heeft de Analog Rytm MKII vakkundig vervaardigd met een reusachtige waaier van nieuwe sonic en esthetische designelementen. Compleet met een nieuwe mogelijkheid voor kwalitatief hoogwaardige bemonstering, de MKII is uitgerust met een enorme 1GB interne opslagoplossing geheel gewijd aan opslaan van voorbeelden, terwijl onafhankelijke evenwichtige sampling-ingangen zorgen voor nauwkeurige en biologische steekproef vangen. De Analog Rytm MKII speelt gastheer voor acht individuele drum stemmen, elk met hun eigen analoge sound generator, en een veelheid van enveloppen, filters, overdrive circuits en een LFO. De Analog Rytm MKII is een volledige beat-making en de oplossing van de bemonstering, en past perfect in zowel bestaande als nieuwe opstellingen.

In de uitgebreide omschrijving zie ik dat de AR MK II zelfs over Colakreek functies beschikt! De R&D afdeling bij Elektron heeft echt overuren gemaakt

Er is schoonheid, maar je moet niet te veel willen zien
Hooihuis is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2017, 21:04   #198
Von Naphoven
Der Klang Philosoph
Moderator

Von Naphoven's schermafbeelding

Daar is geen woord Chinees bij

Ohne Musik wäre das Leben ein Irrtum. - Friedrich Nietzsche
Von Naphoven is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2017, 21:43   #199
Hooihuis
Acta est fabula

Hooihuis's schermafbeelding

Echt ongelooflijk dat ze die crap gewoon op hun website plaatsen. Hoe moeilijk is het om een stukje tekst even zelf te vertalen, of anders gewoon de Engelstalige tekst te pasten? Ik zou me rotschamen

Dat neemt niet weg dat ik die AR II serieus interessant vind hoor...wel aan de prijs, maar ik ga hier toch zeker over nadenken. Hopelijk is de interesse weer wat weggesijpeld tegen de tijd dat deze leverbaar is

Er is schoonheid, maar je moet niet te veel willen zien
Hooihuis is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2017, 21:58   #200
SB-SIX
Vintage lid

SB-SIX's schermafbeelding

De vertaler heeft volgens mij een veelheid van enveloppen in zn neus gehad
SB-SIX is offline   Met citaat reageren
Reactie

Synthforum » Algemeen » Nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie: