Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 10 juni 2017, 13:07   #1
Bob1991
Vintage lid

Bob1991's schermafbeelding

1/4" 2-track prof. bandrecorder (MCI, Otari, Studer, Tascam)
Ivm uitbreiding van m'n opnamestudio ben ik opzoek naar een mooie 1/4" 2-track master recorder, liefst zo'n studiomodel dat plat ligt in zo'n karretje tezamen met mooie voorversterkermodules.

Enkele voorbeelden:
- Otari MX5050 / MTR-10 / BTR-5
- MCJ JH-110
- Studer A820 / B67

Hoeft niet in topstaat te zijn (ben toch reparateur), als het koppenblok maar goed is.

Synthesizer of ander geluidsapparaat kapot? Ik repareer op professionele basis, stuur gerust een PM!
Bob1991 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juni 2017, 21:59   #2
Enzo.F
vrijwillig lid

Enzo.F's schermafbeelding

Fostex Model 20?

weerstand en spanning
The Robot Is Your Friend
It resides somewhere in the circuit boards and behind the faceplates, and is unlikely to ever be found in the more logical world of the contemporary digital audio workstation.
Enzo.F is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juni 2017, 15:02   #3
Chinetti
Fortune favors the bold

Chinetti's schermafbeelding

https://link.marktplaats.nl/m1171887712

Telefunken M15a met vlinderkoppen. 2200 euro, dat is niet goedkoop (of 'ie duur is is een andere vraag), maar wel een mooie machine. Je ziet ze wel vaker voorbij komen, ook voor een kwart van de prijs, maar zonder vlinderkoppen en met een ander verleden (vaak ex-NOB machines met zo'n blauwe Doesburg klok). Die vlinderkoppen maken hem trouwens wel stereo, dus geen 2-track.
Chinetti is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juni 2017, 15:07   #4
Chinetti
Fortune favors the bold

Nog ter vergelijk: Hilpert Audio, ex Telefunken medewerker die de backstock heeft opgekocht en nu M serie recorders reviseert en verkoopt: http://www.hilpert-audio.de/audio/in...te_aeg_m15.htm
Oud 11 juni 2017, 17:21   #5
Bob1991
Vintage lid

Thanks voor de reacties iig!
Bij die Fostexen heb ik toch altijd een beetje m'n twijfels bij de geluidskwaliteit, de ene vindt ze prima klinken en de ander vindt het weer niks.

Die Telefunkens zijn ook mooie machines maar net wat boven m'n budget, ik zit een beetje te kijken naar machines van een euro of 1000.

We wachten geduldig af

Synthesizer of ander geluidsapparaat kapot? Ik repareer op professionele basis, stuur gerust een PM!
Oud 12 juni 2017, 00:28   #6
Chinetti
Fortune favors the bold

Behalve misschien de MX5050 zoek je nogal zeldzame en dure machines, zeker als ze ook nog 'ns in een trolley moeten zitten. Defecte machines worden meestal in onderdelen verkocht, dan leveren ze meer op… Zoek 'ns op Ebay Duitsland, daar heb je de meeste kans. Maar je budget is waarschijnlijk te krap.
Oud 12 juni 2017, 05:59   #7
liquidthrust
Onverbloemd

liquidthrust's schermafbeelding

Die van mij is het waard. Hij loopt als een klok, er zitten tapes bij, originele vlinderkoppen, tuchel kabels, en Nab adapters. Koop je dit allemaal apart dan kom je aan die prijs.

My problem at the moment isn't intense absorption in my creativity. It's more the sense that the world "out there" is pretty dull by comparison. It's hard for me to communicate that. Sort of like "yes, the movie was cool, yes, the political debate was insane, yes, the pizza was awesome - but this is absolutely bland to my personal meter of interest because music's blown the top off.
liquidthrust is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juni 2017, 06:01   #8
liquidthrust
Onverbloemd

liquidthrust's schermafbeelding

Ik zit ook niet aan de handelprijs zoals Hilpert Audio

My problem at the moment isn't intense absorption in my creativity. It's more the sense that the world "out there" is pretty dull by comparison. It's hard for me to communicate that. Sort of like "yes, the movie was cool, yes, the political debate was insane, yes, the pizza was awesome - but this is absolutely bland to my personal meter of interest because music's blown the top off.
liquidthrust is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juni 2017, 13:25   #9
Bob1991
Vintage lid

Zit momenteel (op afstand) te kijken naar een MX5050 4 track 1/2" die aangeboden wordt. Ben echter bang dat de koppen misschien iets te ver versleten zijn, iemand die dit kan bevestigen? Vooral de middelste en rechterkop lijken een vrij grote slijtage te vertonen, vooral goed te zien in de 'gleuf' onder die doorlopende rode lijn bij de middelste kop.

Oud 19 juni 2017, 13:26   #10
Bob1991
Vintage lid

Foto doet raar; nog een poging (bij opklik werkt het wel)

Reactie

Synthforum » Marktplaats » Te koop/ruil gevraagd

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten