Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 14 november 2016, 23:08   #1
Xypes

Nieuwe standalone Akai MPCs
Dit dus? Vind het maar gek!

https://ask.audio/articles/new-stand...-us-government

Enjoy
Yannick
Xypes is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2016, 07:59   #2
Bathmutz
Vintage lid

Bathmutz's schermafbeelding

Had het gisteren gezien ja. Het is nu weer offline gehaald. Volgens mij gewoon de MPC Studio, maar dan ook standalone te gebruiken. Maar dus ook met de software, als je dat wil.

Opzich goed nieuws dat er weer een nieuwe standalone sampler is, maar ik vervang er mijn 1000 niet voor.
Bathmutz is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2016, 08:35   #3
idm
Vintage lid

Tof dat ze wel goed luisteren naar de gebruikers . Midi controller met een zooi knoppen er aan hangen en gaan. Interessant!
idm is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2016, 09:03   #4
Marc
Guru Meditation

Marc's schermafbeelding

Slim.. Een MPC Touch/Renaissance en 'laptop' in 1.. Zal wel Linux op gaan draaien en het zal mij dan benieuwen hoe gebruikers op onvermijdelijke latency gaan reageren ook al krijgen ze deze laag.. Er zal meer latency zijn dan de oude dedicated samplers
Marc is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2016, 09:18   #5
pip
Vintage lid

pip's schermafbeelding

Goed om te zien dat er waarschijnlijk weer een standalone MPC komt! Er zijn tegenwoordig weinig sequencers meer te vinden waar je niet gebonden bent aan een soort quantised grid. (Misschien wel in duurdere prijsrange.)

Waarom zou deze last hebben van latency trouwens? Eerst maar eens zien zou ik zeggen.

Roland RD700-GX, RD-64, SH-1000, Leipzig S, System-1m, iPad/iPhone synths en DAWs, v-machine, Hohner & Suzuki melodica's
pip is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2016, 09:24   #6
Marc
Guru Meditation

Marc's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door pip Bekijk bericht

Waarom zou deze last hebben van latency trouwens? Eerst maar eens zien zou ik zeggen.
Omdat het gewoon een computer is? Vergelijk het met je V-Machine zou ik zeggen
Oud 15 november 2016, 09:30   #7
etaoin
Mystic Loges

etaoin's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Marc Bekijk bericht
Er zal meer latency zijn dan de oude dedicated samplers
In de Akai S5000 zit ook gewoon een i386. Die is in principe veel trager dan moderne hardware. Het is meer wat ze met de software doen
etaoin is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2016, 09:41   #8
Marc
Guru Meditation

Marc's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door etaoin Bekijk bericht
In de Akai S5000 zit ook gewoon een i386. Die is in principe veel trager dan moderne hardware. Het is meer wat ze met de software doen
Dat zeker en ik hoop echt op goed geoptimaliseerde Software.. Ik ben gek op hardware samplers, maar ik vrees alleen dat ze de 'makkelijke' uitweg kiezen en de software gewoon boven een extra 'laag' (OS) komt te draaien..
Volgens de reeds verkrijgbare 'quick start manual' is hij ook geschikt als controller voor de MPC 2.0 software die nog niet uit is dus vandaar mijn bedenkingen..

Voor de geÔnteresseerden:

https://fccid.io/Y4O-ACV8#download

Mijn oude Amiga had overigens ook geen (merkbare) latency

Laatst gewijzigd door Marc; 15 november 2016 om 10:03
Oud 15 november 2016, 10:10   #9
vcovca
NOXGENUS

vcovca's schermafbeelding

Heheh, een nieuwe doos met meer outputs!

Anders krijg ik mijn 40 kanalen nooit vol...

We are Noxgenus. We are not a label, a crew, or a production facility. We are a source. Our transmissions are rare, exclusive and uncompromised. There is no scene, there is no genre. Wake up...
vcovca is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2016, 10:26   #10
man-T
weirdo

man-T's schermafbeelding

heej !!

http://www.sonicstate.com/news/2016/...ls-right-here/

Oplaadbare batterij en sd-card slot zijn voor mij alvast 2 dikke wins.

Write a good song, and it won't matter what you record it with...
Write a bad song and it won't matter what you record it with.....

Mijn experimenteersels en nooit afgemaakte WIP's :
https://soundcloud.com/soundcrumbs
man-T is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2016, 11:22   #11
Steve303
aka WOLF

Steve303's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door etaoin Bekijk bericht
Ja dat kan ik goed geloven en toch gaat het daar tegenwoordig tegenwoordig vaak mis.
Ik heb de indruk dat er tegenwoordig veel halfontwikkelde producten op de markt komen, die dan met de belofte op toekomstige updates al verkocht worden.
Ik word gek als ik eraan denk dat we met de huidige processorpower nog gezeik moet hebben met latency (en jitter en ander gedoe).
Steve303 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2016, 11:47   #12
bikkel
Everything is on the One

bikkel's schermafbeelding

Slim.. Een MPC Touch/Renaissance en 'laptop' in 1.. Zal wel Linux op gaan draaien en het zal mij dan benieuwen hoe gebruikers op onvermijdelijke latency gaan reageren ook al krijgen ze deze laag.. Er zal meer latency zijn dan de oude dedicated samplers
Als je kijkt naar Android krijg je met Linux gratis ook een berg problemen cadeau die je dan weer mag gaan oplossen of voor altijd in je product zitten. Onzin zoals Wi-Fi of Ethernet hoeft er gewoon niet op te zitten, een filesysteem uitlezen kunnen we al 50 jaar daar had een oude sampler ook geen Linux voor nodig.

Oorspronkelijk geplaatst door Steve303 Bekijk bericht
Ja dat kan ik goed geloven en toch gaat het daar tegenwoordig tegenwoordig vaak mis.
Ik heb de indruk dat er tegenwoordig veel halfontwikkelde producten op de markt komen, die dan met de belofte op toekomstige updates al verkocht worden.
Ik word gek als ik eraan denk dat we met de huidige processorpower nog gezeik moet hebben met latency (en jitter en ander gedoe).
Producten zijn tegenwoordig te complex en gebouwd op allerlei lagen en libraries waar je geen goede controle over hebt. Strakke timing is wat anders dan een server / desktop besturingssysteem wat alles moet kunnen. Beter wat minder functies maar wel per functie complete controle over de performance.
bikkel is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2016, 12:19   #13
dreamer
goedkope rommel

dreamer's schermafbeelding

Zal wel Linux op gaan draaien
Lijkt mij dat ze hier gewoon een RTOS voor gebruiken (en dan niet RTLinux ofzo).
Op een of andere opgeblazen STM32 of iets dergelijks.
dreamer is nu online   Met citaat reageren
Oud 15 november 2016, 12:22   #14
pip
Vintage lid

pip's schermafbeelding

Ik moet zeggen dat ik dit soort problemen niet echt herken, geen producten met merkbare latency (nee, zelfs de v-machine niet ), al zijn er inderdaad producten geweest die eigenlijk niet echt af waren. Gewoon niet kopen dan, al weet ik niet waarom juist bij dit product die discussie start.

Hier nog een link naar een quick start manual : https://fccid.io/pdf.php?id=3190872

Roland RD700-GX, RD-64, SH-1000, Leipzig S, System-1m, iPad/iPhone synths en DAWs, v-machine, Hohner & Suzuki melodica's
pip is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2016, 12:48   #15
Marc
Guru Meditation

Marc's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door pip Bekijk bericht
Ik moet zeggen dat ik dit soort problemen niet echt herken, geen producten met merkbare latency (nee, zelfs de v-machine niet ), al zijn er inderdaad producten geweest die eigenlijk niet echt af waren. Gewoon niet kopen dan, al weet ik niet waarom juist bij dit product die discussie start.
Sorry, maar de V-machine (Linux) heeft echt latency.. Je kunt het zelfs instellen Met gewoon spelen wellicht niet merkbaar/hinderlijk, maar zodra je de V-machine aan een strakke (MPC?) sequence(r) hangt merk je het gelijk..

Dit is dus ook waar ik op doel.. De oude MPC's staan bekend als retestrakke sequencers/samplers en als daar nu latency/jitter bij komt kijken door een achtergrond laag/OS met wifi/bluetooth/midi controller ondersteuning en andere toeters en bellen heb je wellicht de AKAI poppen aan het dansen.

Daarbij staat (het nieuwe?) AKAI niet echt in een goed daglicht de laatste tijd betreft soft/hardware, maar ik hoop echt dat ze hun software/OS straks goed op orde hebben, want het ziet er wel erg aantrekkelijk uit!
Oud 15 november 2016, 13:20   #16
kwantumekanniks

Op cdm.link wordt gehint/verwezen naar een oud nieuwsbericht dat Akai samen met Microsoft(!) het os doormiddel van embedded windows zal verzorgen.
kwantumekanniks is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2016, 13:38   #17
Marc
Guru Meditation

Marc's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door dreamer Bekijk bericht
Lijkt mij dat ze hier gewoon een RTOS voor gebruiken (en dan niet RTLinux ofzo).
Op een of andere opgeblazen STM32 of iets dergelijks.
Ik heb er niet heel veel kaas van gegeten, maar gezien de specificaties van beide lijkt het mij een juiste oplossing voor een strak systeem.. Ik hoop het!

Oorspronkelijk geplaatst door kwantumekanniks Bekijk bericht
Op cdm.link wordt gehint/verwezen naar een oud nieuwsbericht dat Akai samen met Microsoft(!) het os doormiddel van embedded windows zal verzorgen.
Okť.. Als dit zo is maakt het mij nou niet gelijk erg vrolijk om eerlijk te zijn.. Weet niet hoe het tegenwoordig zit met audio performance betreft windows?
We gaan het zien
Oud 15 november 2016, 13:54   #18
xpanded stereo
Vintage lid

xpanded stereo's schermafbeelding

Voordeel t.o.v. een ipad pro zie ik persoonlijk niet.
Ipad pro is veel breder inzetbaar en icm Gadget killed het zon MPC met mager touchscreen.
xpanded stereo is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2016, 14:03   #19
Arv
-

Arv's schermafbeelding

Best wel interessant maar ik mis de live fx tools zoals knoppen/schuiven enz enz.. Of is dat allemaal op het touch screen te doen?

-----------------------------------------------------------
hierklikkenvoorsoundcloudmuziekjesvoordeliefhebber
-----------------------------------------------------------
Arv is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2016, 14:41   #20
Bathmutz
Vintage lid

Bathmutz's schermafbeelding

Ik ben vooral benieuwd of je de leds onder de pads uit kan zetten.
Bathmutz is offline   Met citaat reageren
Reactie

Synthforum » Algemeen » Nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten