Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 3 november 2015, 09:40   #81
Acidfever
There's no “I” in denial.
Moderator

Acidfever's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door ralph Bekijk bericht
PS: trouwens VST support schijnt ook voor Push 1 te gelden.
Dat had ik ook gelezen maar het werd me zo 1-2-3 even niet duidelijk hoe dan.....vanavond nog eens onderzoeken.

"He has Van Gogh's ear for music."
Acidfever is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2015, 12:16   #82
Roonan
Vintage lid

Roonan's schermafbeelding

Mijn eerste reactie was ook: zoveel geld extra voor een upgrade van Push 1 voor alleen een mooi schermpje om samples te editen?! Zo vind ik het verschil tussen Maschine MK2 en Maschine studio geen grote verbetering (de mooie schermpjes zijn voor echt standalone werken toch weer te klein).

Maarrr, ik heb gisteren even wat filmpjes bekeken en ik moet zeggen dat er meer achter zit dan in eerste instantie duidelijk wordt. Zo zijn een behoorlijk aantal knoppen van plaats gewijzigd en is de workflow een stuk verbeterd. Daarnaast zijn de pads een stuk beter (voelt bij push 1 vaak aan als alles of niets). De verlichting van de knoppen is een stuk verbeterd. De knoppen zijn niet zo wobbely. Het schermpje geeft duidelijkere en relevantere informatie. Het navigeren tussen modules en in modules is een stuk logischer geworden. Afijn, ben best enthousiast. De inruil prijs is niet echt hoog, maar met het huidige aanbod zal je hem tweedehands niet voor veel meer kwijt kunnen. Erbij houden is dan wellicht een betere optie. Geen idee of ze tegelijk op 1 systeem kunnen draaien.
Roonan is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2015, 12:24   #83
The Unholy
Hard lid

The Unholy's schermafbeelding

De upgrade naar 9.5 is gratis als je 9 al hebt, begrijp ik?
The Unholy is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2015, 12:33   #84
xpanded stereo
Vintage lid

xpanded stereo's schermafbeelding

Citaat:
Geen idee of ze tegelijk op 1 systeem kunnen draaien.
Not yet!

Laatst gewijzigd door Acidfever; 3 november 2015 om 13:48
xpanded stereo is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2015, 12:35   #85
TFHats
Lidl

TFHats's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door The Unholy Bekijk bericht
De upgrade naar 9.5 is gratis als je 9 al hebt, begrijp ik?
Yep. gisteren al binnengehaald.
TFHats is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2015, 13:50   #86
Acidfever
Moderator

Oorspronkelijk geplaatst door Roonan Bekijk bericht
Mijn eerste reactie was ook: zoveel geld extra voor een upgrade van Push 1 voor alleen een mooi schermpje om samples te editen?! Zo vind ik het verschil tussen Maschine MK2 en Maschine studio geen grote verbetering (de mooie schermpjes zijn voor echt standalone werken toch weer te klein).
Grappig dat je het zegt. Het vershil tussen Maschine MK2 en Studio is namelijk juist enorm (vind ik!).
Indien het verschil tussen Push 1 en 2 net zo groot is haal ik Push 2 op zeker!

Laatst gewijzigd door Acidfever; 3 november 2015 om 14:01
Oud 3 november 2015, 14:23   #87
code17
Vintage lid

code17's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Acidfever Bekijk bericht
Grappig dat je het zegt. Het vershil tussen Maschine MK2 en Studio is namelijk juist enorm (vind ik!).
Indien het verschil tussen Push 1 en 2 net zo groot is haal ik Push 2 op zeker!
Vind ik ook! Ik zelf ben geen ableton user maar gebruik de push1 icm bitwig.
Maar als ik een gebruiker zou zijn van live , was ik meteen
Ik zit aan maschine studio te denken namelijk. (want de drag and drop render naar daw vind ik wel verdomd handig)
Maar met die push 2 moet ik toch wel mn hele gedachten eens goed onder de loep nemen... Jammer dat bitwig geen rewire heeft en met deze plug http://www.energy-xt.com/index.php?id=0115 krijg ik t niet voor elkaar helaas. Anders had ik die push2 volgende week voor mn neus staan for sure! Man wat een sexy ding zeg!
code17 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2015, 14:29   #88
Von Naphoven
Der Klang Philosoph
Moderator

Von Naphoven's schermafbeelding

Drag & Drop render kan ook met Maschine I en II, heb je niet per se de studio voor nodig (zou wel kunnen dat het pas sinds software versie 2 is ondersteund).
Von Naphoven is nu online   Met citaat reageren
Oud 3 november 2015, 14:39   #89
code17
Vintage lid

Oorspronkelijk geplaatst door Von Naphoven Bekijk bericht
Drag & Drop render kan ook met Maschine I en II, heb je niet per se de studio voor nodig (zou wel kunnen dat het pas sinds software versie 2 is ondersteund).
Jah klopt ook!
Maar de beeldschermpjes van maschine mk1 en 2 hielden mij toch tegen...
En yup... ik ben gevoelig voor eyecandy!! en colormapping.
Beetje oftopic: ik ben ook een gebruiker van FXpansion geist en die komt ook met een tweede versie binnenkort en die gaat die functie ook hebben, dus ik zit de komende tijd even te brainstormen en kat uit de boom te kijken.
Iedergeval bedankt!
Oud 3 november 2015, 18:52   #90
LFO8

LFO8's schermafbeelding

Dat had ik ook gelezen maar het werd me zo 1-2-3 even niet duidelijk hoe dan.....vanavond nog eens onderzoeken.
Dit interesseert mij ook wel.
LFO8 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2015, 20:50   #91
Acidfever
Moderator

Blijkbaar zit er op gebied van parameter mapping dus niet meer in dan er al in zat. Wat nieuw is is de mogelijkheid om VST of AU plugins vanaf Push te laden (dit kan dus inderdaad ook met Push 1).

Mappen van parameters gaat nog steeds op 2 manieren:
1. Zelf mappen via de "configure" knop
2. Laten automappen met eventueel een optie aanpassen in options.txt. De volgorde is dan echter de volgorde zoals de fabrikant van de plugin de parameters aanbied....wat niet perse een heel logische volgorde hoeft te zijn....

Je kunt wel de volgorde veranderen en opslaan als default. Maar hopen dat hier nog iets slimmers voor komt in een toekomstige update....

Oud 3 november 2015, 21:03   #92
klinkske
Krom Lid

klinkske's schermafbeelding

t wordt tijd dat de push kost zoals de maschine 1. Dat is ie waard, zeker niet wat men ervoor vraagt. T is een controller. Vergankelijk. Erg vergankelijk. hopelijk deze winter eens terug aan maschine. Mki will do fine. Ik upgrade niet. Tenzij studio eens voorbij komt voor pakweg 400 of zo kwestie van tijd.

///Zo mooi als oud spul maken ze het niet meer///
klinkske is offline   Met citaat reageren
Oud 4 november 2015, 01:12   #93
rubbah
Ongewassen Lid

rubbah's schermafbeelding

dit is dan ook wel weer interessant....

Link will soon be available to Live users as a free update, ...

https://www.ableton.com/en/link/

‎"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

http://soundcloud.com/robnoxious
rubbah is offline   Met citaat reageren
Oud 4 november 2015, 12:47   #94
Krek
Huh!?

Krek's schermafbeelding

Nou ik heb hem binnen... Eerste indruk WOW! Ik heb er nog niet heel veel mee gedaan, heb tot nog toe weinig tijd gehad (soms zou je wel eens een paar dagen vrij willen nemen) dus het zijn eerste indrukken op de hardware (ongeveer een uurtje pielen).

Met de Push 1 had ik echt een haat/liefde verhouding. De workflow haperde nog wel eens en greep ik vaak al snel naar de muis. Natuurlijk met de push2 dingetjes geprobeerd en jeetje, veel overzichtelijker. Schermpje is groter en uiteraard helderder (en heeft kleur, niet geheel onbelangrijk) De pads zijn minder stug en voelen lekkerder aan, zeker voor het inspelen van wat pianootjes ofzoiets. De pushbuttons aan de zijkant zijn veel duidelijker en veel minder wiebelig (vond ik dan bij de push 1) Maar vooral dat scherm, die visuele feedback is echt fantastich! En dat was toch wel de main thing wat mij irriteerde aan de eerste push. Vanavond maar eens verder aan de tand voelen, maar ik heb er in ieder geval een happy gevoel bij.

Ik zit trouwens te twijfelen of ik mijn push 1 wel weg doe, want mocht het zo zijn dat ze allebei tegelijk gebruikt kunnen worden is dat natuurlijk best een leuke bijkomstigheid. En waar vind je nou zon kekke controller van rond de €200,-
Krek is offline   Met citaat reageren
Oud 4 november 2015, 13:16   #95
Acidfever
Moderator

Klinkt toch wel interessant. Ik had op zich gehoopt dat bij een eventuele push 2 het aantal encoders wellicht zou verdubbelen (bijv. door een rij boven en onder het scherm).

Voorlopig lijkt Push 2 overal wel even uitverkocht. Maar even rustig afwachten dus.

Oud 4 november 2015, 13:28   #96
Krek
Huh!?

Krek's schermafbeelding

Waar het mij vooral om ging dat de workflow verbeterd is voor songwriting. En dat komt echt vooral door de heel goede visuele feedback van het scherm. Veel overzichtelijker. Alleen al de complete naam hoe een track heet (of welke vst/instrument is ingeladen). Ook het browsen is veel prettiger zo. Ben nog niet diep op het daadwerkelijk arrangeren of opnemen gegaan vanwege de weinige tijd die ik nu heb, maar dat komt dit weekend helemaal goed..

Voorlopig lijkt Push 2 overal wel even uitverkocht. Maar even rustig afwachten dus.
Dat zit er dik in...

Klinkt toch wel interessant. Ik had op zich gehoopt dat bij een eventuele push 2 het aantal encoders wellicht zou verdubbelen (bijv. door een rij boven en onder het scherm).
hmm ja, maakt hem dan ook weer groter of ze moeten dan iets van het scherm inleveren ofzo. De pads zijn wel iets kleiner geworden qua oppervlak volgens mij, meer rechthoekiger, en hij voelt lichter aan. Heb nog geen directe 1 op 1 vergelijk gedaan (push 1 zit alweer in de doos), ga ik ook nog doen uiteraard... Maar hij is niet groter volgens mij, wel iets dunner...

Laatst gewijzigd door Krek; 4 november 2015 om 13:40 Reden: was even afgeleid
Oud 4 november 2015, 13:52   #97
quifster
Vintage lid

quifster's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Krek Bekijk bericht
Ik zit trouwens te twijfelen of ik mijn push 1 wel weg doe, want mocht het zo zijn dat ze allebei tegelijk gebruikt kunnen worden is dat natuurlijk best een leuke bijkomstigheid.
Is hier sprake van? Of te wel, heeft ableton zoiets laten uitlekken dat ze meerdere pushes gaan supporten in live? Als dat zo is, dan hou ik de mijne ook. De prijzen die je nu voor een push 1 krijgt zijn zo enorm laag voor de kwaliteit die je ervoor krijgt dat ik hem net zo lief er naast zou houden. Zo'n controller voor 250 - 300 euro tweedehands is wel een topdeal voor de 2e hands markt kopers natuurlijk.

klopt, ik had een kortingscode van bax dus ik dacht ik bestel hem wel even vanochtend, maar inderdaad uitverkocht

The only true measure of ones talent is not a measure against the talents of others but a measurement of growth as an artist.
quifster is offline   Met citaat reageren
Oud 4 november 2015, 14:07   #98
Krek
Huh!?

Krek's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door quifster Bekijk bericht
Is hier sprake van? Of te wel, heeft ableton zoiets laten uitlekken dat ze meerdere pushes gaan supporten in live? Als dat zo is, dan hou ik de mijne ook.
Ik heb even zitten zoeken maar dat zou dus nu ook al moeten kunnen, 2 pushes op 1 computer en project, zitten alleen wat haken en ogen aan... (lees veel instellingen bewerkingen)
Weer iets om uit te testen dit weekend.

Het zou wat zijn, push 1 om clips te launchen en push 2 om instrumenten te bespelen of of of....

check even dit linkje: https://www.ableton.com/en/help/arti...than-one-push/
Oud 4 november 2015, 14:19   #99
quifster
Vintage lid

quifster's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Krek Bekijk bericht
Ik heb even zitten zoeken maar dat zou dus nu ook al moeten kunnen, 2 pushes op 1 computer en project, zitten alleen wat haken en ogen aan... (lees veel instellingen bewerkingen)
Weer iets om uit te testen dit weekend.

Het zou wat zijn, push 1 om clips te launchen en push 2 om instrumenten te bespelen of of of....

check even dit linkje: https://www.ableton.com/en/help/arti...than-one-push/
thanks! ga ik even doornemen vanavond.
Dan zou ik de push 2 voor het normale gebruik gaan inrichten als dat werkt en de push 1 als step sequencer erbij houden apart met 8 extra macro knoppen voor de vsts.

The only true measure of ones talent is not a measure against the talents of others but a measurement of growth as an artist.
quifster is offline   Met citaat reageren
Oud 4 november 2015, 19:58   #100
code17
Vintage lid

Ik heb pas van de week van de push2 gehoord en duikt nu overal op de wereld op. Moet zeggen dat ze hem wel lang geheim hebben kunnen houden. (mischien dat ik wat gemist heb?) Wel goed,.. aankondigen en hup meteen kunnen bestellen! (tenminste zolang de voorraad strekt)

Vraagje: Kan je de drumpads nu ook color coden met de 9.5 update? Het is mogelijk met bitwig icm push1.
Zo jah dan veegt dat ding de vloer aan met de maschine IMHO (zal nu wel vloeken in de kerk)

En het lijkt op YT filmpjes dat het hele scherm etc wat "snappier"is? het lijkt wat sneller te reageren?
Ik ben och wel vrij onder de indruk an het ding!
Reactie

Synthforum » Algemeen » Nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten