Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 18 januari 2010, 20:46   #21
Otlen
Lid

Otlen's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Lennox Bekijk bericht
ik heb hem gepreordered, eindelijk weer eens wat moderns in huis, wordt in april geleverd..
Serieus?

Ik hoop voor je dat men april haalt.
Otlen is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2010, 21:25   #22
Tom 32
Vintage lid

Tom 32's schermafbeelding

Er wordt wijselijk geen jaartal genoemd, doch slechts een maand.

Ach, het houdt me van de straat...
Tom 32 is nu online   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2010, 23:10   #23
Hanz
Anonieme Analogist

Hanz's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Ronegen Bekijk bericht
http://www.synthforum.nl/forums/show...7&postcount=29
Tja, onze ex-medeforummer Septic. Waarvan ik op Muff zag, dat zelfs hij - als meest trouwe discipel van Bowen en Sonicore - z'n preorder heeft gecancelled.

“...I am merely a conduit, a kind of big hairy tool. I am just a plastic funnel connected to a Moog...”
Hanz is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2010, 09:25   #24
Lennox
work in progress

Lennox's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Lennox
ik heb hem gepreordered, eindelijk weer eens wat moderns in huis, wordt in april geleverd..

Oorspronkelijk geplaatst door Kalusi Bekijk bericht
Serieus?

Ik hoop voor je dat men april haalt.
ja, vorig jaar al nadat ik het project al meer dan een jaar volg. Hij is dan wel gedeeltelijk VA maar de processoren draaien op 32 bit, 96kHz wat zeer hoog is en de kwaliteit ten goede komt. Ik ga met name voor het bedieningsgemak, prophet VS vectorsynthese (hij gebruikt de orginele waveforms) en orginele Waldorf wavetabels. Geluidskwaliteit van de (duffe) voorbeelden op de site deed mij toch positief fronsen.

Er lijken geen issues meer te zijn die de lancering in april in de weg staat, ik heb de witte besteld, oja je krijgt ook een fikse korting als je preorderd

Hier nog wat specs..

Solaris - Specifications
Oscillators Four (4) oscillators. Each can be of the following types:
MultiMode (standard waveshapes, combinations, plus double saw)
WaveTable (wavetables 1-64 from the Waldorf Microwave synthesizers)
Sample playback (.wav file or Akai format)
CEM VCO chip model (like those used in the later Rev. 3.x versions of the Prophet 5)
model of the waveform oscillators used in the Prophet VS
(temperature stable) model of the oscillators used in the MiniMoog.

Rotors Two (2) rotors which are special sound sources, implemented as a looping wavesequence of four (4) waveshapes, played successively.
Filters Four (4) filters. Each can be of the following types:
SSM VCF chip model (like those used in earlier Rev. 1 and Rev. 2 versions of the Prophet 5)
CEM VCF chip model (like those used in the later Rev. 3.x versions of the Prophet 5)
model of the MiniMoog 'ladder' filter
model of the Oberheim State Variable Filter (found in earlier Oberheim synthesizers), Lowpass only

comb filter (two types, with positive and negative feedback).

Mixers Four (4) mixers, each with four inputs. Effects can be inserted post-mix before these feed into their respective filters.
Vector Mixers Two (2) separate vector mixers, each with four (4) inputs assignable to the cardinal points of the built-in joystick for manual blending.
Envelope Generators (EGs) Six (6) EGs, each with five (5) stages - Delay, Attack, Decay, Sustain and Release.
Looping Envelope Generator One looping envelope generator, with eight ( stages. Variable Loop Start and Key Off (Sustain) points. Times and Levels can be modulated, and output is bi-polar.

Low Frequency Oscillators (LFOs) Four (4) LFOs plus one (1) LFO dedicated (i.e., already pre-wired) to oscillators as Vibrato LFO. Each LFO offers control over delayed start, fade-in and fade-out times, key sync and phase control.
Effects Phaser, chorus/flanger, delay, and 3-band EQ effects are available. The series order of the FX is user-definable. There are also three (3) Insert Effects, which can be pre- or post-filter. These are Decimation, BitChop, and Distortion.

Keyboard Fatar manufactured 61-key weighted, dynamic bubble contact, monophonic after-touch strip
Performance controls two wheels (pitch and modulation)
joystick
ribbon controller

Main display one (1) 240 x 60 backlit graphic display
Section displays five (5) 2 x 40 backlit character displays
MIDI In/Out/Thru jacks
Power 120-240V (AC) ??W
Dimensions 39" x 16" x 6" (WxDxH) 98 x 41 x 15 cm (WxDxH)
Weight approximately 33 pounds (15kg)
Lennox is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2010, 09:28   #25
Subatomic

Subatomic's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Lennox Bekijk bericht
Oorspronkelijk geplaatst door Lennox
ja, vorig jaar al nadat ik het project al meer dan een jaar volg. Hij is dan wel gedeeltelijk VA maar de processoren draaien op 32 bit, 96kHz wat zeer hoog is en de kwaliteit ten goede komt. Ik ga met name voor het bedieningsgemak, prophet VS vectorsynthese (hij gebruikt de orginele waveforms) en orginele Waldorf wavetabels. Geluidskwaliteit van de (duffe) voorbeelden op de site deed mij toch positief fronsen.

Er lijken geen issues meer te zijn die de lancering in april in de weg staat, ik heb de witte besteld, oja je krijgt ook een fikse korting als je preorderd

Hier nog wat specs..
Omschrijf fikse korting!
Subatomic is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2010, 09:32   #26
Lennox
work in progress

Lennox's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Subatomic Bekijk bericht
Omschrijf fikse korting!
Hij kost mij iets van €2500,-

hij gaat trouwens $4499,- kosten en in de preorder kost hij $3899,-

http://forums.johnbowen.com/viewtopic.php?t=526
Lennox is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2010, 23:28   #27
warner

Oorspronkelijk geplaatst door Yoozer Bekijk bericht
Is al geprobeerd - de Soundart Chameleon. Waar je met SynthEdit / SynthMaker nog wat met sleur & pleur kan doen werkt dat nog niet helemaal op die manier bij embedded devices, en de combinatie muzikant + embedded programmeur is niet echt alledaags.

De lat ligt het laagst bij een Nord Modular, waar het niet moeilijk is om zelf dingen te maken. Deze gaat omhoog bij Reaktor, waar het gros van de mensen andermans creaties gebruikt. De Chameleon zit nog hoger, waar je echt maar een paar goede programmeurs hebt en vrijwel 98% van de eigenaars gebruikt wat ze maken.
Het platform waar de Solaris uit is ontstaan is ook zo'n community. Creamware en nu S|C hebben in een vroeg stadium een SDK ter beschikking gesteld waar veel betaalde en gratis producten uit zijn ontstaan. Nu, na meer dan 10 jaar, is het Scope-platform nog alive and kicking. De Solaris Scope-plugin is een beest. Deze hardware-versie mocht ik op de Messe vorig jaar proberen en is een fantastische machine als je iets van Synths begrijpt. Komt ie er ooit? Ik hoop van wel maar is mij te duur en kan weinig meer dan m'n software-Solaris.

my 2 cents

-Warner
warner is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2010, 08:00   #28
synthdood

synthdood's schermafbeelding

Specs klinken leuk maar de prijs is inderdaad wel erg hoog. Hij ziet er verder wel errug mooi uit. I'm always a succer for pretty houten zijkantjes ;-) Ben benieuwd of dit ding ooit echt op de markt komt of dat het toch vaporware blijft.
synthdood is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2010, 08:04   #29
Alex Omega
a.k.a Brainthief

Alex Omega's schermafbeelding

had dit ding niet verschillende kwaliteit algoritme's?

UNIFIED FIELD
Alex Omega is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2010, 11:00   #30
quifster
Vintage lid

quifster's schermafbeelding

is het echt zo dat zelfs die eerste preorders niet geleverd zijn?

dat zou echt wel een enorme aanfluiting zijn na 2 jaar.

The only true measure of ones talent is not a measure against the talents of others but a measurement of growth as an artist.
quifster is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2010, 11:45   #31
Pepertje
Vintage lid

Pepertje's schermafbeelding

Mochten 100 mensen gepreordered hebben, heeft hij toch maar $100,000.00 ter beschikking gekregen om met 2 demo-versies de wereld rond te reizen
Pepertje is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2011, 09:03   #32
Alex Omega
a.k.a Brainthief

http://www.johnbowen.com/purchase.html

Heeft iemand dit ding nou in 2011???

UNIFIED FIELD
Oud 14 januari 2011, 09:19   #33
Tom 32
Vintage lid

Tom 32's schermafbeelding

Waarschijnlijk komt hij eind 2012 uit en als je 'em dan aanzet vergaat de wereld.

Ach, het houdt me van de straat...
Tom 32 is nu online   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2011, 12:13   #34
OJS
..............

OJS's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Tom 32 Bekijk bericht
Waarschijnlijk komt hij eind 2012 uit en als je 'em dan aanzet vergaat de wereld.

Ik ben benieuwd, maar zo langzamerhand vraag ik me wel eens af of het einde een beetje in zicht is qua vernieuwing e.d. Ik bedoel, wat kan die Solaris nu wezenlijk meer dan zijn concullega's? Het blijft toch allemaal hetzelfde van opbouw en functionaliteit.

Ik ben duidelijk geen synth man, zoals jullie wel kunnen begrijpen.
OJS is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2011, 12:51   #35
Alex Omega
a.k.a Brainthief

deze bak zou veel beter klinken dan alle andere VA's

Voor de rest soort van modular zoals de arturia origin.

UNIFIED FIELD
Oud 17 januari 2011, 13:06   #36
OJS
..............

OJS's schermafbeelding

Hoezo dan 'veel beter klinken'. We hebben het toch altijd over dezelfde vorm van geluidsopwekking en opbouw van geluid? Hoezo kan de ene VA dan 'beter' klinken dan de andere VA? De functionaliteit is grotendeels hetzelfde. Het verschil in klankkarakter zit dan meer in de hardware componenten toch?
Volgens mij heeft het veel te maken met het voorhanden zijn van bakken met voorgeprogrammeerde presets en verwarren een hoop gebruikers 'beter klinken' met 'andere presets dan mijn huidige VA'.
Waarom zou een Virus beter of juist slechter klinken dan een Solaris of de VA-1 in mijn PC3X? Of, om helemaal maar eens de advocaat van de duivel te spelen, Sylenth, Massive of Omnisphere (niet het samplegedeelte'; dat snap ik ook wel).
Oud 17 januari 2011, 13:10   #37
fjoesz

nou klank kan ook in de programmering anders zijn toch
andere gedragingen van filters ed..
de ene plugin klinkt ook weer anders dan de andere toch
fjoesz is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2011, 13:13   #38
154
Lid van de week

154's schermafbeelding

Ze klinken volgens mij allemaal beter dan alle anderen. De Venom is ook de heilige graal, als ik het filmpje meepak. En zo nog wat prachtverhalen.

Wat ik leuk vind aan de Solaris is dat het ook een hoop digitale synthese-vormen meepakt zonder schaamte. De kracht zin niet in de emulatie van een andere synth. Dat zouden meer mensen moeten doen.

prairie doggin'
154 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2011, 13:14   #39
Alex Omega
a.k.a Brainthief

de kwaliteit van het algoritme natuurlijk. De solaris zou vol liggen met krachtige sharc dsps.

Die john bowen schijnt allerlei oudebakken ernaast gehad hebben, SSM chips etc.... en dan nog eens alles door elkaar.

UNIFIED FIELD
Oud 17 januari 2011, 13:26   #40
OJS
..............

OJS's schermafbeelding

Een sharc dsp kan berekeningen maken maar produceert geen geluid. En hij kan wellicht wat uitgebreidere algoritmes aan, maar dat zorgt er toch niet voor dat hij 'beter' klinkt. fjoesz noemt het terecht 'anders' want dat is het. Niet minder maar ook niet meer. Alleen voor zo'n bak met sharc dsp's betaal je ongelooflijk veel meer.
Ik durf de stelling zo langzamerhand wel aan dat er niet meer een hardware bak gaat uitkomen die beter is dan zij voorgangers of software concurrenten. De verschillen zitten hem vooral in de hoeveelheid voorhanden zijnde presets, de interface en het gebruikersgemak. Op zich heel valide argumenten om een hardware bak te kiezen, maar kom bij mij niet meer aan met een hardware bak van meer dan 3000,- die beter klinkt dan een topsoftsynth als Omnisphere o.i.d.
Ik geloof het gewoon niet.
Reactie

Synthforum » Algemeen » Nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten