Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 20 april 2017, 22:29   #1
OORzaak
Hangend lid

OORzaak's schermafbeelding

Superbooth 2017: What The Founders of Synton are up to?

OORzaak is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2017, 22:39   #2
Horri-Fi

Horri-Fi's schermafbeelding

Interessant! Jammer dat ze precies niet direct de neiging hebben om de synth te ontwikkelen. Ik hoop dat ze toch de synth ook verder ontwikkelen
Horri-Fi is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2017, 22:57   #3
olafmol
[EXPANSIONS]

olafmol's schermafbeelding

hahaha die demo geluidjes....pwieiwiwiwiwiw, fwoeieoieoieoeio

[SPRING Collective recordlabel] || [EXPANSIONS DJ Collective]
www.springcollective.com || www.expansions.nl
olafmol is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2017, 23:27   #4
KeplerFinn

we hebben tegenwoordig echt niet te klagen over het synth aanbod dus leuk dat deze jongens zich weten te focussen op de expressieve kant van de zaak.
Dit is innovatie!

I smell like I sound
KeplerFinn is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2017, 00:18   #5
Yoozer
vorbei

Yoozer's schermafbeelding

Elke keer zijn er wel bedrijven die expressive keyboards willen bouwen met XYZ-modulatie.

Hyperkeys

Keith McMillen K-Board

Roli Seaboard

Endeavour Evo (bedrijf bestaat inmiddels niet meer)

TouchKeys (modificatie voor bestaande toetsenborden)
https://www.kickstarter.com/projects...sical-keyboard

Ik snap even niet waarom dit keer op keer weer geprobeerd wordt - gezien het aantal gefaalde pogingen lijkt me dit niet echt een markt om je op te richten. Maak dan een Syrinx-desktop module, alsjeblieft

For all the intelligence and knowledge that technology empowers us with, the lazy and stupid is amplified along with it (Staticstarter)
Yoozer is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2017, 13:36   #6
Yoonchi
Synth Dork

Yoonchi's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Yoozer Bekijk bericht
Ik snap even niet waarom dit keer op keer weer geprobeerd wordt - gezien het aantal gefaalde pogingen lijkt me dit niet echt een markt om je op te richten.
Er moet iemand een andere type controller ontwikkelen die WEL aanslaat.
Het laatste wat volgens mij het laatst aan een keyboard is gedaan is in 1983 of 1984 gebeurd met introductie van MIDI en aanslaggevoeligheid en aftertouch.
Er zijn natuurlijk allerlei drukgevoelige xy elementen en pookjes toegevoegd. Maar deze oplossingen eisten meerdere handen.
Het is misschien een leuke aanzet tot een nieuwe richting als controller. Ik vind nog steeds een keyboard vrij beperkt als controller vergeleken met bijv. snaren op een gitaar.
Misschien zou het een idee voor Synton zijn om samen met een verzameling beta testers van het Synthforum tot een uiteindelijk product te komen wat voldoet aan de eisen van een aantal breed-denkende spelers.

Citaat van Formant: liever een traporgel dan een bart smit exploitatie van roland
Yoonchi is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2017, 14:35   #7
bijlevel
SWB

bijlevel's schermafbeelding

Ik heb net 14 dagen geleden het Roli-keyboard Seaboard Rise 49 teruggestuurd naar de winkel. Ik heb 'm serieus drie weken lang uitgeprobeerd, maar moest mij helaas gewonnen geven. Als, waarschijnlijk een TE klassiek pianist, kon ik absoluut niet overweg met het ongewone toetsenbord van de Roli. Nu denk ik dat wat Synton (en ander ontwikkelaars) proberen te doen met het klassieke toestenbord mij beter zal bevallen, maar dat weet ik niet zeker. Het grootse probleem bij mij was het in de Y-richting opschuiven van mijn vingers tijdens het spelen en het (soms tegelijkertijd) afzonderlijk bewegen van de vingers om (bijv.) vibrato te genereren. Na 10 minuten had ik steeds kramp in de vingers en pols! De aftertouch is iets wat mij wel bevalt, dus het dieper indrukken van een toets.
bijlevel is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2017, 18:18   #8
synthana

synthana's schermafbeelding

Nog een superbooth video met Syntonovo:

synthana is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2017, 18:19   #9
Akikaze
Japans voor Herfstwind

Akikaze's schermafbeelding

Yoozer, reuze bedankt voor al die voorbeelden! Ik wist niet dat er al zo veel geprobeerd was naast de Roli. Ik kende wel het "wiggle" systeem van de oude Yamaha keyboards en de Stagea, maar meer niet en dit gaat verder met ook op-en-neerbewegingen. Ik zit hier als klassiek geschoold pianist echter wel op te wachten, zeker als alle bewegingen ook via midi kunnen worden verzonden en ontvangen. Het vraagt een andere speeltechniek en daarom zal de markt wel klein zijn, maar het nieuwe Synton vergroot zijn kansen als deze techniek wordt gecombineerd met een heruitgave van de Syrinx. Ik vermoed dat het daar wel van komt. In ieder geval is Felix Visser nu de reacties aan het peilen.
Akikaze is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2017, 00:59   #10
johanz
move your butty

johanz's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Yoozer Bekijk bericht
Elke keer zijn er wel bedrijven die expressive keyboards willen bouwen met XYZ-modulatie.

Hyperkeys
Glass Segovia (2) - YouTube

Keith McMillen K-Board
K-Board Pro 4 Kickstarter - YouTube

Roli Seaboard
Seaboard RISE overview - YouTube

Endeavour Evo (bedrijf bestaat inmiddels niet meer)
Copy of Endeavour EVO - YouTube

TouchKeys (modificatie voor bestaande toetsenborden)
https://www.kickstarter.com/projects...sical-keyboard

Ik snap even niet waarom dit keer op keer weer geprobeerd wordt - gezien het aantal gefaalde pogingen lijkt me dit niet echt een markt om je op te richten. Maak dan een Syrinx-desktop module, alsjeblieft
En deze:

http://www.hakenaudio.com/Continuum/
johanz is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2017, 04:54   #11
marcuuu
Vintage lid

marcuuu's schermafbeelding

Die ledjes op schuiven doet me denken aan die moderne Roland spullen.. Zou mooi zijn als die extra functies van die toetsen ook uit kon schakelen. Op zich is wel grappig maar wat gaat het doen als het een aantal jaren oud is,
marcuuu is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2017, 08:44   #12
Septic
ex Modular addict

Septic's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door synthana Bekijk bericht
Nog een superbooth video met Syntonovo:

http://www.youtube.com/watch?v=ZXeHHE3oTy8
whahaha wat een geluiden komen eruit man.....ja dat zal wel helpen met de verkoop.

Om met Sjef van Oekel te spreken; Ik word niet goed....

Het niets is alles wat niet iets is
https://soundcloud.com/septicstudio <---Elitaire Grafmuziek
Septic is offline   Met citaat reageren
Oud 23 april 2017, 12:29   #13
Klaas
Vintage lid

Ja, het gekozen geluid in het filmpje had wel een betere kunnen zijn, maar de expressiviteit van het klavier wordt goed gedemonstreerd en lijkt mij super in combinatie met een mooi synthgeluidje.

Vaak is een goede oscillator met eenvoudigweg de standaard golfvormen in combinatie met een mooi filter en een dergelijk XYZ klavier genoeg om een goede lead sound te maken.

Hoe verder de technologie komt hoe dichter we bij een betaalbare versie van deze ontwikkeling komen.
Gelukkig zijn er nog mensen en bedrijven die niet alleen voor massa productie en winst bejag ontwikkelen.
Klaas is offline   Met citaat reageren
Reactie

Synthforum » Algemeen » Nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten