[MOTM] Iemand ervaring met het zelf bouwen?

JohnnyBusca

rocket scientist
Lid sinds
4 juli 2001
Berichten
10.414
Locatie
Eindhoven - Strijp!
Iemand ervaring met het zelf bouwen van MOTM modules?

MOTM modules hebben -15v en +15v. Ik heb geen modular die diezelfde voltages gebruikt, dus moet ik eerst een voeding hebben. Zijn er universele voedingen verkrijgbaar in de electro doe-het-zelfer? Ik ben bij twee zaken langs geweest en daar hadden ze er geen. Moet ik die van MOTM van 100 dollar dan kopen?

Daarna wil ik modules gaan bouwen... Iemand een aanrader waarmee ik het best kan beginnen? Of gewoon er niet aan beginnen en 70% extra betalen? Ik kan best wel solderen, maar ben niet erg goed in meten.. ( Ik herinner mijn leraar: meten is weten! )
 
het internet staat vol met schema voor (zelfbouw)voedingen gewoon ff zoeken. ik heb zelf ook eens een regelbare voeding gemaakt. is niet echt ingewikkeld. de mijne was zelfs erg uitgebreidt(allemaal interresante vu metertjes enzo:) , maar dat heb je niet echt nodig)

ook materiaal kosten zijn niet echt hoog. het doormeten is ook niet echt boeiend. je moet alleen gewoon een simpel schematje nemen als je zelf gaat bouwen.
 
Ik heb MOTM en Paia kits gebouwd. MOTM is echt superdeluuks spul (duur) en erg goede bouw-handleidingen, echt alles zit er bij tot en met het soldeertin... Paia is ook goed, veel goedkoper, maar de modules kun je niet zomaar met andere merken combineren.. (10v-vs-5v) Een voeding is niet zo moeilijk, er is een goed Elektuur-schema ergens voor een modulaire-synth - voeding... misschien kan ik het eens voor je opdiepen
happy soldering
 
Origineel geplaatst door Imipolex
MOTM is echt superdeluuks spul (duur)


Vind je?
Het is zo'n beetje prijsklasse Doepfer a-100 toch? Alleen blaast zo'n MOTM de Doepfer weg alsof het een kaartenhuisje was...
 
Nou ja, duur, is een relatief begrip natuurlijk... Nu met die Euro lijkt het opeens goedkoper, maar zo'n ultraVCO kost dus wel omgerekend 600 guldens (inclusief invoerbelasting, want dat moet je niet vergeten...) Ik heb zelf zo'n MOTM sub-oktaaf multiplexer gebouwd... gezien de staat van m'n creditcard ben ik nu even overgestapt op Paia kits en Oakley PCB's... Een goeie strategie is om gewoon veel kale PCB's te verzamelen en ze dan te bouwen als je poen hebt voor onderdelen...
groeten
Danny
 
Die Paia kits zijn dus ook erg duidelijk om te bouwen?
Dan zal ik daar eens naar gaan kijken.

Ik kan namelijk niet zelf een printplaatje maken, dus een elektuur voeding is niet echt een optie.

In ieder geval bedankt!
 
Paia is okee. Als je een soldeerbout kunt hanteren, lukt dat wel. Ik heb nu al twee van die 9730 filter kits gebouwd, dus dat zijn vier vcf's! voor 200 euro bij elkaar...
Voor die voeding hoef je ook geen printplaatje te maken hoor, gebruik gewoon zo'n hobby-bordje...
Hm, Mischien moet ik ze maar 's gaan 'manufacturen', nog iemand interesse?
 
Back
Top