Madrona Labs Sumu

vink

atropos-krans-os
Lid sinds
7 juni 2013
Berichten
4.496
Locatie
de meest diepteloze stad van dit kale land
Madrona Lab Sumu is eindelijk daar! waar? daar!

een early access versie, maar wel met korting! er moet nog aan gewerkt worden....


€112 intro prijs, tegenover €155....

wat is Sumu, etc. het staat er allemaal, het is een plugin waar velen (?????) op hebben gewacht sinds 2017 of zo???
 
Jaaaaaa, lang naar uitgekeken. Pas nog Atoms en Myth en Noisy II gekocht....
Ik zou even stoppen maar dat doen we dan toch maar niet 😁
 
Jaaaaaa, lang naar uitgekeken. Pas nog Atoms en Myth en Noisy II gekocht....
Ik zou even stoppen maar dat doen we dan toch maar niet 😁

haha, nooit stoppen! Atoms, Myth hier ook... geen Noisy II, zat wel in mijn ooghoek, maar hee ik zelf nooit stoppen, mmmmh...

maar hij is er, eindelijk!! alleen werken de kortingen nog niet, met de bundel, maar dat kan ook aan mij liggen.... 2 dingen 2e hands gekocht...
en sumu sowieso alleen in de kar, krijg foutmelding.....
kan aan betaalnetwerk liggen....
 
Jaaaaaa, lang naar uitgekeken. Pas nog Atoms en Myth en Noisy II gekocht....
Ik zou even stoppen maar dat doen we dan toch maar niet 😁

o ja! MPE zit er nóg niet in, als ik het goed heb, komt later. maar wordt zeker toegevoegd, zoals bij alle synths van Madrona Labs....

en snap 2 dingen;

wanneer je in euro's wilt afrekenen krijg je een foutmelding, met dollars niet. maar het scheelt nogal euro's of dollars....

de Studio Bundel, rekent niet al je licenties mee, bij mij alleen maar 1.....

dus dat moet nog worden aangepakt, dunkt me. al gemeld...

 
Ik was net al even met de demo aan het klooien tijdens het thuiswerken (ssst) maar mn ouwe laptop trekt het niet.
Vanavond maar op de pc. De andere synths van Madrona wel geprobeerd maar dat was het net niet tov wat ik al heb.
Noisy II is goed maar mist diepgang voor freaky geluiden. De basis is dacht ik Chromaphone en daar kan je wel met grainy noise exciten wat ik het leukst vind. Maarja Chromaphone is weer niet MPE....
 
Ik was net al even met de demo aan het klooien tijdens het thuiswerken (ssst) maar mn ouwe laptop trekt het niet.

ssssht, heel zacht; zat ook te klooien op mijn laptop, 4 jaar oud, trekt het net, 4 voices. is ongeveer de max.

moet ook op desktop probereren, maar kan herinneren van de vorige beta's dat het op mijn desktop het veel beter gaat.

Madrona Labs synths staan wel bekend om CPU hogs te zijn.

Noisy II is goed maar mist diepgang voor freaky geluiden.

o da is jammer, ik heb geen demo geprobeerd, inderdaad MPE, maar goed. Plasmonic is er nog....

Kaivo is ook een mooie PM synth, vind ik zelf. en MPE. en freaky....

ik wacht met Noisy, ik heb Chromaphone, die doet zijn ding goed, zonder MPE, kan ie ook niet echt, want de pitchbend knalt 'm door het door plafond, meestal....

Physical Audio synths zijn MPE, maar beperkt.

er zullen nog wel meer PM synths volgen met MPE............

maar terug naar Sumu! ik heb er nog erg weinig mee gewerkt, was te veel bezig met een andere synth....

is zeker een unieke synth, eigen denkwijze, als je die onder de knie krijgt, en je kunt eigen partials inladen, via VUTU, niet vergeten! zet samples om naar een formaat dat Sumu kan lezen...
dan is het oneindig instrument....

net als Kaivo, die blijft verrassen. Aalto heb ik ook, is erg goed, maar gebruik ik zeer weinig, vreemd genoeg. dat gebeurt soms. zal je zien, over een maand of zo; Sumu + Aalto tracks...
 
Net even wat presets beluisterd opn andere computer. Heerlijke earcandy, heel anders weer dan Myth. Wel zwaar aan de CPU moet die ook een keer hard werken 😁
 
Net even wat presets beluisterd opn andere computer. Heerlijke earcandy, heel anders weer dan Myth. Wel zwaar aan de CPU moet die ook een keer hard werken 😁

ja zeker heel anders dan MYTH, en gelukkig maar....

de CPU moet heerlik hard werken, zoals al gezegd, Madrona Labs staat daar bekend om.

het enige wat je kunt doen is het aantal voices instellen, je ziet ook, dat de sample buffer steeds ongeveer op dezelfde waarde blijft, in die zin werken Madrona Labs soft synths als modulars, ik weet niet of het echt per 1 sample werkt (en welke sample rate intern....).

dus voices lager, 4 voices lukt om mijn laptop, en is meestal ook voldoende. moet nog steeds op desktop uitproberen.

16 voices lijkt me altijd een cpu killler....

het kan zijn natuurlijk dat er nog wat optimalisaties komen op het eind, dat is wanneer je dat ook moet gaan doen, anders krijg je spaghetticode...

maar cpu trekkkers....

nice, earcandy!

en al gemeld over de problemen met de store.... zullen wel meerderen hebben gedaan....

goed, wederom een bizondere synth erbij, en sneller dan Zebra 3. en bijna net zo snel als Synthmaster 3.....
 
blijven sparen @Jason31 de intro korting, die eigenlik ook de sale korting zal zijn, Madrona Labs is ooit van 50% sale naar 30% sale gegaan, is scherp, maar het ding zelf....
en het zal nog wel een tijd duren voordat de volledige versie af is, Randy, hoe goed die ook is, is niet de snelste, ook vanwege zijn baan denk ik, en gezin... en gezondheid overigens...

de versie nu werkt alleen in bitwig en Live, van mijn DAWs, en optimisations zullen als laatste komen, nu werkt net op 8 voices bij mij.... wanneer ook MPE (en waarschijnlijk ook MTS-ESP) wordt toegevoegd, houd ik wel mijn hart vast. maar er moet zoals ik al nog veel aan gebeuren, al kun je er nu al veel mee...
 
Ja verdorie deze lijkt me toch ook mooi zeker voor de texturen enzo!
 
Gisteren wat eigen geluiden geimporteerd mbv Vutu. Dat werden meteen heerlijke weirde geluiden ook al snap ik nog weinig van Sumu. (RTFM, ik weet uit...)

Kan je ook de afspeel snelheid veranderen?
Door bijvoorbeeld Time x 0.5 te doen?
 
Gisteren wat eigen geluiden geimporteerd mbv Vutu. Dat werden meteen heerlijke weirde geluiden ook al snap ik nog weinig van Sumu. (RTFM, ik weet uit...)

Kan je ook de afspeel snelheid veranderen?
Door bijvoorbeeld Time x 0.5 te doen?

je kan zeker de afspeelsnelheid beinvloeden, op meerdere wijzen...

en per oscillator/partial...
 
Jaaaaaa, lang naar uitgekeken. Pas nog Atoms en Myth en Noisy II gekocht....
Ik zou even stoppen maar dat doen we dan toch maar niet 😁
Welja,zijn dan ook geen hardware synth's.Alleen plaatstekort in je PC.🙃
Zou wel eens een aanschaffer kunnen worden,trouwens al eeuwen geleden dat ik nog eens een softsynth gekocht heb.
 
@stevaux ook nu voor het eerst VUTU gebruikt, ik dacht dat het een heel karwei zou zijn, is het niet... om het naar Sumu over te zetten...
heel easy juist. ik ga ook maar eerst een soort eigen INIT patch maken.

ik heb eigenlik nu pas echt de tijd om met Sumu te werken....
 
Viel me ook mee en razend snel. En (ik was er zelf niet opgekomen) maar je kan time ook in de scaler input patchen.....best wel logisch 😎 Aftertouch werrk (nog) niet bij mij. Heerlijke weirde geluiden gemaakt.
 
Back
Top