Daisy Seed synth

Freakydile

I used to be a snaredrum
Lid sinds
6 november 2003
Berichten
1.233
Locatie
Zolder B
Zijn er andere mensen hier aanwezig, die al eens met de Daisy Seed chip gewerkt hebben? Het is allemaal nieuw voor mij, en ga erg veel moeten bijleren, maar wil een soort van granular synth maken, icm een soort van microcosm hologram FX... Heb twee Daisy Seeds besteld, maar van programmeren geen kaas gegeten, dus ga veel moeten leren....

Groetjes,

Freakydile
 
Binnenkort kun je nog makkelijker vanuit plugdata je Daisy programmeren!


TqTlTW4.png
 
@dreamer ik ben wel ben wel benieuwd of er ooit grote patches op een Daisy kunnen gaan.
Die "Patch size Huge" melding op de screenshot zit me niet lekker.

Ik werk zelf al een paar jaar met Bela (www.bela.io).

Voordeel van zowel Bela als Daisy is dat je Pd (Pure Data, Plug Data) patches kan laden.
Ander voordeel is dat je je eigen patches en heel precies kan programmeren wat je wil.
En natuurlijk dat het stand alone is en je dus geen laptop nodig hebt eens de patch op de Daisy of Bela staat.

Nadeel van deze twee systeempjes is dat ze geen zwaardere patches kunnen draaien.
Ik zit constant tegen de limiet aan.
Hierdoor zit er veel tijdverlies in patches eenvoudiger maken, buffer size zoeken en patches optimaliseren.
Want de laptop waarmee je de patches maakt en test is natuurlijk vele malen krachtiger.

Bela vind ik gebruiksvriendelijker vanwege makkelijke tutorials en een goed ondersteund support forum.
Bela Pepper (8CV in en 8 CV out, 2 audio in en 2 audio out) in m'n synth en enkele losse Bela's voor andere stand alone installaties.
 
Die "Patch size Huge" melding op de screenshot zit me niet lekker.