Soundcraft Signature MTK22 windows of driver probleem (links rechts niet in balans)

jando

schelpdier
Lid sinds
29 januari 2014
Berichten
1.082
Locatie
IJmuiden
Ik ervaar plotseling (ik vermoed na een windows update) dat mijn rechterkanaal binnen windows 11, zo'n 20% zachter klinkt dan mijn linkerkanaal. Ik gebruik de soundcraft signature kanaal 21/22 als uitvoer apparaat, via USB. Ik had al wel een tijd windows 11 draaien zonder dit probleem.

De balansen in de instellingen staan goed
Ik gebruik de laatste driver: V3.2
Ik heb de driver opnieuw geinstalleerd en gereboot
Het probleem bestaat op zowel monitor speakers als hoofdtelefoon
Ik heb 'ruimtelijk geluid' en alle andere verbeteringen uitgeschakeld bij de stuurprogramma eigenschappen
Ik heb de 'audioverbeteringen' uitgezet
Input van synthesizers op andere kanalen werken wel gewoon links en rechts

Bij mijn interne Realtek geluidskaart had ik hetzelfde probleem, maar dit is verholpen nadat ik in het 'alle geluidseffecten uitschakelen' heb ingeschakeld. Bij de signature22 blijft het probleem.

Mijn steinberg UR26M audio interface werkt zonder problemen

Ik ben inmiddels ten einde raad.

Iemand nog een suggestie?
 
Laatst gewijzigd:
Als je denkt dat het probleem veroorzaakt wordt door een software update zou je deze kunnen terug draaien.

Select Start > Settings > Windows Update > Update history > Uninstall updates . View update history.

Ik zou zelf nog even verder zoeken in de 'effecten' hoek omdat dit de oplossing was voor je Realtek kaart.
 
Als je denkt dat het probleem veroorzaakt wordt door een software update zou je deze kunnen terug draaien.

Select Start > Settings > Windows Update > Update history > Uninstall updates . View update history.

Ik zou zelf nog even verder zoeken in de 'effecten' hoek omdat dit de oplossing was voor je Realtek kaart.
Dank voor de reactie ferbose. Updates terugdraaien is wellicht een laatste optie. Ik heb volgens mij iedere effect setting wel gehad maar zal het nog eens nalopen.

Ook soundcraft support gemailed, benieuwd of ze dit vaker horen.
 
Heb je her ook als je mono kanaal gebruikt en met de pan knop speelt ? Op een annder usb stereo kanaal? Koptelefoon uirgang? Je monitor aansluitingen (die uit de mixer komen) omdraait?
Mij lijkt een software oorzaak het minst waarschijnlijk het probleem.
 
Mono kanaal was prima. Met koptelefoon hoorde ik ook verschil. Maar het lijkt zich nu te hebben verholpen. Wellicht was het de USB kabel?
 
Hola.
Ik had ook een probleem met de update.
En wel op een laptop
Niets meer te horen.
Ik heb nieuwe drivers
Gebruikt bij realtek
en het werkt weer.
Groeten van andreos.
 
Back
Top