Korg DRM-1 editbaar via midi/sysex?

Takegawa

Ouwe rot
Lid sinds
14 februari 2015
Berichten
1.019
Ik kan een mint Korg DRM-1 overnemen, maar deze komt zonder remote (DRM-1R). Ik lees overal dat deze via het frontpanel niet editbaar is... okay top, maar is deze wel editbaar via midi/sysex?

Ben benieuwd!
 
Misschien iets om de AB te klonen met een universele? Ik wil wel eens kijken of de commando's te dumpen zijn in een standaard infrarood format.
Je kunt ook nog denken aan een "remote" op je laptop, die dan een USB IR diode aanstuurt. Ik gooi m wel over de schutting in de klas als RL project.
 
Laatst gewijzigd:
Misschien iets om de AB te klonen met een universele? Ik wil wel eens kijken of de commando's te dumpen zijn in een standaard infrarood format.
Je kunt ook nog denken aan een "remote" op je laptop, die dan een USB IR diode aanstuurt. Ik gooi m wel over de schutting in de klas als RL project.
Wat een goed idee, en leuke casus inderdaad, alvast dank namens alle DRM-1 remote-lozen :D
 
Ik kon het niet laten en ben al even gaan prutsen. Ik heb nu alle keykodes uitgelezen. Volgende stap is proberen of ze ook werken als ik ze weer uitstuur. Het lijkt een soort PWM signaal. Eerst 2 lange pulsen, dan een boel korte waarvan er een aantal 3x zo lang zijn, daar zit een binaire keycode in, en tot slot nog 2 lange als een soort afsluiting.
 
Ik krijg nu veranderingen op de display. Stap 2 is een interface maken die met de Arduino communiceert.
Wil straks op een Digispark het eindresultaat zetten, dit is een miniscule Arduino die meteen USB plug is.
VNGARD1038088_Attiny85USB-500x500.jpg
 
Schermafbeelding 2022-12-26 om 14.40.55.png

Interface werkt. Er zit alleen nog iets niet helemaal top met de timing van de signalen. Het is nog een beetje loterij of commando wel of niet werkt. Communicatie tussen arduino en computerinterface was makkelijk. Is nu een java applicatie.
 
De communicatie computer ->arduino gaat goed, die draai ik op 115200 baud. Ik heb nu de 38kHz van de LED met een timer op microseconden gemaakt, maar ik ga eens kijken of ik m met een andere multiplier en timer interrupts preciezer krijg. Zou eigenlijk eens beide signalen met een geheugenscoop moeten vergelijken. Ik heb enkel zo'n klassieke bak, die kan dat niet uitlijnen en alle 10ms onthouden.
 
Back
Top