- Lid sinds
- 24 januari 2002
- Berichten
- 2.972
Ja pcies. Ze zullen een heel team aan legal hebben daar denk ik om dit alles uit te zoeken.....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Fake news. Gibson was de eigenaar van de Oberheim naam en heeft deze aan Tom Oberheim teruggegeven, niet Behringer.Tot 2021 was Behringer gewoon eigenaar van de naam en merkrecht Oberheim,
In 2021 heeft Behringer hier vrijwillig afstand van gedaan en alles teruggegeven aan Tom Oberheim. .
Dan gaan ze reissues en Mk2/3s maken van hun eigen clonesToch vraag ik mij af wanneer het moment gekomen is dat alles wat er te klonen valt gekloond is en wat er dan gaat gebeuren met Behringer........
Dan gaan ze wat ze geleerd hebben met het maken van clones toepassen op hun eigen bakken. De good old 'copy-the assimilate' strategie. Prima. Meer synhts voor iedereen.Toch vraag ik mij af wanneer het moment gekomen is dat alles wat er te klonen valt gekloond is en wat er dan gaat gebeuren met Behringer........
Je zou marketingtechnisch gezien verwachten dat ze dat nu al zo'n beetje zouden doen.Dan gaan ze wat ze geleerd hebben met het maken van clones toepassen op hun eigen bakken. De good old 'copy-the assimilate' strategie. Prima. Meer synhts voor iedereen.
Volgens mij heeft inmiddels 1 op de 3 homestudio's een Behringer product (synth or otherwise). Dus dat negative imago zal nog wel meevallen. Is veelal een aantal luide stemmen op fora zoals GS of hier.Dus zelf ontwikkelde synths onder een andere merknaam uitbrengen vanwege het toch wat negatieve imago van de naam Behringer.
Al decennia ben ik liefhebber van het geluid van de Minimoog en Obeheim. Financieël lagen deze instrumenten altijd buiten mijn budget voor keyboards. Nu met Behringer heb ik zowel een Poly D als een UB-Xa. Beide zeer fijne instrumenten. En misschien iets minder qua geluid en kwaliteit dan het origineel. Maar voor mij meer dan goed genoeg. Dat het geluid iets afwijkt van de originelen is voor mij ook niet van belang omdat ik ze alleen in live situatie gebruik met onze band. Tijdens een optreden in een cafe of festival hoort niemand het verschil.Die fabriek komt niet stil te staan als de belangrijkste en minder belangrijke synths zijn nagemaakt, dan gaan ze gewoon verder met eigen modellen.
Iedereen weet dat ze de kennis en infrastructuur hebben en zelf maakte hij in z'n jeugd al een eigen synthesizer dus die gaat gewoon verder met nieuwe dingen uitbrengen.
De klonen zijn ook een beetje het laaghangend fruit, niemand zag er brood in op een enkele remake na zoals Korg met z'n arp bijv en Uli is niet achterlijk, kopiëeren doet ie al heel lang met mixertjes, fx enz dus dit was een logische stap wetende dat mensen voor een orgineel in veel gevallen hoge prijzen betalen en de vraag groter is dan er te koop is en er zijn veel mensen in onze wereld die een origineel niet kunnen/willen betalen 1+1=2 en zo geschiedde aldus.
Hoeveel Les Paul enFender replica's zijn er wel niet gemaakt, da's geen probleem.
Ik denk als er morgen een Chinees bedrijf een kopie van de SL-1200 voor een paar honderd euro uitbrengt dat er niemand een probleem van maakt, waarschijnlijk zullen er mensen blij mee zijn?
Je ziet het bij auto's ook wel, neem de Dax 427 oftewel de Cobra van Shelby de Caterham Seven als kloon van de Lotus 7, daar zijn heel veel replica's van gemaakt door verschillende bedrijven en niemand vindt het een schande maar is er juist blij mee want de originele die zijn voor velen niet weggelegd, zeker in het geval van een Cobra.
Maar zodra het een synth is dan wordt het anders schijnbaar en vooral op forums waar de liefhebbers zitten want de gemiddelde mens die interesseert het niet en koopt een kloon.
Nou wacht maar af, we zijn al dichtbij het moment dat je plugins aanzet en dat AI zelf met tracks komt dus zelfs als je niet zo creatief bent dan kom je met de nieuwste ontwikkelingen al een eindje en vroeg of laat zie ik ook wel een MPC of zoiets op de markt komen met verbinding op internet en dat je in het menu kunt aanklikken wat voor track je in welke stijl dan ook wilt en dan geeft zo'n box je een aantal tracks.het is zoiezo niet dat gear met ideeen komt. kloon, plugin, hardware of niet. its all about the operator
Behringer is al een tijd bezig met een daw..deze zal gratis worden als ik het goed heb begrepen, met zelf ontwikkelde vst synths en effecten ( gratis). Zou me inderdaad niet verbazen als ze zwaar inzetten op A.I. ,, Alle Behringer hardware synths moeten in ieder geval naadloos aansluiten op de Daw.Dan krijg je een menu met keuzes zoals stijl/genre, instrumentaal of met vocals en welke instrumenten moeten er in voorkomen, ik zie dat wel gebeuren en wie weet is Uli er al mee bezig?