Behringer beschimpen of ophemelen en aanverwante discussies

Tot 2021 was Behringer gewoon eigenaar van de naam en merkrecht Oberheim,
In 2021 heeft Behringer hier vrijwillig afstand van gedaan en alles teruggegeven aan Tom Oberheim. .
 
Tot 2021 was Behringer gewoon eigenaar van de naam en merkrecht Oberheim,
In 2021 heeft Behringer hier vrijwillig afstand van gedaan en alles teruggegeven aan Tom Oberheim. .
Fake news. Gibson was de eigenaar van de Oberheim naam en heeft deze aan Tom Oberheim teruggegeven, niet Behringer.

"In July 2019, Gibson CEO JC Curleigh returned the Oberheim trademark and IP to Tom Oberheim as "a gesture of goodwill to the musical instrument industry."


Wel heeft Uli geprobeerd de naam te stelen, wat slechts in enkele regio's is gelukt en hij uiteindelijk de 'bijvangst' maar aan Tom heeft gegeven omdat het in de US was afgeketst:
 
Laatst gewijzigd:
Toch vraag ik mij af wanneer het moment gekomen is dat alles wat er te klonen valt gekloond is en wat er dan gaat gebeuren met Behringer........
Dan gaan ze wat ze geleerd hebben met het maken van clones toepassen op hun eigen bakken. De good old 'copy-the assimilate' strategie. Prima. Meer synhts voor iedereen.
 
Ob-8x of ub-xa allebij semi klonen, de ėén van de sequential bende de ander van de beh. bende.

Copies van toestellen uit de jaren 80 zijn het niet. Het is nieuw en beter, beiden.

Ik ben fan van vrije handel, iedereen doet waar zin in heeft.
 
  • Duimpje
Duimpjes: HJB
Dan gaan ze wat ze geleerd hebben met het maken van clones toepassen op hun eigen bakken. De good old 'copy-the assimilate' strategie. Prima. Meer synhts voor iedereen.
Je zou marketingtechnisch gezien verwachten dat ze dat nu al zo'n beetje zouden doen.
De kennis hebben ze inmiddels wel. De financiële middelen ook.
Dus zelf ontwikkelde synths onder een andere merknaam uitbrengen vanwege het toch wat negatieve imago van de naam Behringer.
En klonen onder de naam Behringer uit blijven brengen.
 
Dus zelf ontwikkelde synths onder een andere merknaam uitbrengen vanwege het toch wat negatieve imago van de naam Behringer.
Volgens mij heeft inmiddels 1 op de 3 homestudio's een Behringer product (synth or otherwise). Dus dat negative imago zal nog wel meevallen. Is veelal een aantal luide stemmen op fora zoals GS of hier.
 
Ik ben benieuwd wat het verschil in verkochte aantallen is tussen de eigen designs en de clones. Het voordeel van de clones voor Behringer is dat ze enerzijds iets bestaands kunnen namaken wat makkelijker is dan iets nieuws verzinnen, en anderzijds kunnen ze qua marketing gratis meeliften op de look en reputatie van iets dat iedereen al kent in plaats van dat ze potentiële kopers moeten informeren en overtuigen met iets nieuws en onbekends.
 
De Neutron heeft volgens mij heel erg goed verkocht, geldt ook echt wel als een kwaliteits-semi-modular. Net als de DeepMind in diverse versies, die zie ik ook op genoeg plekken. Maar deze kwamen voor mij een beetje over als de "prestigeprojecten" van het UK team van Midas dat de synths voor Behringer ontwerpt/reverse-engineert.

Ik zou ook graag meer eigen ontwerpen zien van Behringer, desnoods onder de Midas naam. Hoeft niet super innovatief te zijn allemaal ook, gewoon solide spul met een eigen identiteit en twist. Arturia kan dat ook.
 
Die fabriek komt niet stil te staan als de belangrijkste en minder belangrijke synths zijn nagemaakt, dan gaan ze gewoon verder met eigen modellen.
Iedereen weet dat ze de kennis en infrastructuur hebben en zelf maakte hij in z'n jeugd al een eigen synthesizer dus die gaat gewoon verder met nieuwe dingen uitbrengen.
De klonen zijn ook een beetje het laaghangend fruit, niemand zag er brood in op een enkele remake na zoals Korg met z'n arp bijv en Uli is niet achterlijk, kopiëeren doet ie al heel lang met mixertjes, fx enz dus dit was een logische stap wetende dat mensen voor een orgineel in veel gevallen hoge prijzen betalen en de vraag groter is dan er te koop is en er zijn veel mensen in onze wereld die een origineel niet kunnen/willen betalen 1+1=2 en zo geschiedde aldus.

Hoeveel Les Paul en Fender replica's zijn er wel niet gemaakt, da's geen probleem.
Ik denk als er morgen een Chinees bedrijf een kopie van de SL-1200 voor een paar honderd euro uitbrengt dat er niemand een probleem van maakt, waarschijnlijk zullen er mensen blij mee zijn?
Je ziet het bij auto's ook wel, neem de Dax 427 oftewel de Cobra van Shelby de Caterham Seven als kloon van de Lotus 7, daar zijn heel veel replica's van gemaakt door verschillende bedrijven en niemand vindt het een schande maar is er juist blij mee want de originele die zijn voor velen niet weggelegd, zeker in het geval van een Cobra.
Maar zodra het een synth is dan wordt het anders schijnbaar en vooral op forums waar de liefhebbers zitten want de gemiddelde mens die interesseert het niet en koopt een kloon.
Maar laat ze maar want dan heb ik af en toe weer wat om op te reageren, da's ook leuk. :)
 
Laatst gewijzigd:
Die fabriek komt niet stil te staan als de belangrijkste en minder belangrijke synths zijn nagemaakt, dan gaan ze gewoon verder met eigen modellen.
Iedereen weet dat ze de kennis en infrastructuur hebben en zelf maakte hij in z'n jeugd al een eigen synthesizer dus die gaat gewoon verder met nieuwe dingen uitbrengen.
De klonen zijn ook een beetje het laaghangend fruit, niemand zag er brood in op een enkele remake na zoals Korg met z'n arp bijv en Uli is niet achterlijk, kopiëeren doet ie al heel lang met mixertjes, fx enz dus dit was een logische stap wetende dat mensen voor een orgineel in veel gevallen hoge prijzen betalen en de vraag groter is dan er te koop is en er zijn veel mensen in onze wereld die een origineel niet kunnen/willen betalen 1+1=2 en zo geschiedde aldus.

Hoeveel Les Paul enFender replica's zijn er wel niet gemaakt, da's geen probleem.
Ik denk als er morgen een Chinees bedrijf een kopie van de SL-1200 voor een paar honderd euro uitbrengt dat er niemand een probleem van maakt, waarschijnlijk zullen er mensen blij mee zijn?
Je ziet het bij auto's ook wel, neem de Dax 427 oftewel de Cobra van Shelby de Caterham Seven als kloon van de Lotus 7, daar zijn heel veel replica's van gemaakt door verschillende bedrijven en niemand vindt het een schande maar is er juist blij mee want de originele die zijn voor velen niet weggelegd, zeker in het geval van een Cobra.
Maar zodra het een synth is dan wordt het anders schijnbaar en vooral op forums waar de liefhebbers zitten want de gemiddelde mens die interesseert het niet en koopt een kloon.
Al decennia ben ik liefhebber van het geluid van de Minimoog en Obeheim. Financieël lagen deze instrumenten altijd buiten mijn budget voor keyboards. Nu met Behringer heb ik zowel een Poly D als een UB-Xa. Beide zeer fijne instrumenten. En misschien iets minder qua geluid en kwaliteit dan het origineel. Maar voor mij meer dan goed genoeg. Dat het geluid iets afwijkt van de originelen is voor mij ook niet van belang omdat ik ze alleen in live situatie gebruik met onze band. Tijdens een optreden in een cafe of festival hoort niemand het verschil.
 
het is zoiezo niet dat gear met ideeen komt. kloon, plugin, hardware of niet. its all about the operator
Nou wacht maar af, we zijn al dichtbij het moment dat je plugins aanzet en dat AI zelf met tracks komt dus zelfs als je niet zo creatief bent dan kom je met de nieuwste ontwikkelingen al een eindje en vroeg of laat zie ik ook wel een MPC of zoiets op de markt komen met verbinding op internet en dat je in het menu kunt aanklikken wat voor track je in welke stijl dan ook wilt en dan geeft zo'n box je een aantal tracks.
Dan krijg je een menu met keuzes zoals stijl/genre, instrumentaal of met vocals en welke instrumenten moeten er in voorkomen, ik zie dat wel gebeuren en wie weet is Uli er al mee bezig?
 
Dan krijg je een menu met keuzes zoals stijl/genre, instrumentaal of met vocals en welke instrumenten moeten er in voorkomen, ik zie dat wel gebeuren en wie weet is Uli er al mee bezig?
Behringer is al een tijd bezig met een daw..deze zal gratis worden als ik het goed heb begrepen, met zelf ontwikkelde vst synths en effecten ( gratis). Zou me inderdaad niet verbazen als ze zwaar inzetten op A.I. ,, Alle Behringer hardware synths moeten in ieder geval naadloos aansluiten op de Daw.
 
Back
Top