Leem 48 Patchbay Setup...

yann_

Ingeburgerd
Lid sinds
26 juli 2007
Berichten
55
Hoi, ik ben er nog niet uit wat ik hiermee kan ook geen enkele video op youtube toont hoe je ze langs achter aansluit.

wat ik nl. wil doen is de send en returns van m'n mackie vlz 16 en die van m'n Allen en heat mixer erop aansluiten zodat ik ook al m'n effecten erop kan aansluiten en die dan telkens kan aansluiten op de Send en Returns van de mixer die ik wil gebruiken...

M'n effecten zijn een DP4 die vier outputs en 4 inputs heeft... hoe sluit ik dit aan langs achter op m'n Patchbay

Net hetzelfde voor m'n yamaha spx900 heeft een stereo output en een mono input

dan nog m'n alesis 3630 die ook 2 outputs en 2 inputs heeft...

Tla Ivory Eq 5013 2 outputs en 2 inputs

Tla Ivory comp 5021 2 outputs en 2 inputs...

En hoe sluit ik m'n mackie send en returns erop aan als ook die van m'n allen n heat zed 24

Hopelijk kan iemand me helpen thnx ;)

Ohja de patchbay is http://mlb-d1-p.mlstatic.com/patch-...6221-MLB20736251434_052016-F.jpg?square=false
 
Je hebt 'insert'-kabels nodig om de patchbay aan te sluiten.

TipRingSleevePS1.gif


Deze sluit je aan de achterkant van je patchbay aan.
De patchbay is ongebruikt kortgesloten, zodra je de fx aan de voorzijde insteekt maakt de patchbay verbinding met je fx.
Door de blokjes in je patchbay om te draaien kan je deze gebruiken om je FX door te lussen van achtezrzijde pachbay naar aansluiting voorzijde, dit gaat uiteraard met een normale instrument kabel.

audiopatch01.jpg

http://www.neutrik.com/en/products/audio/patch-panels/1/4-patch-panel/nys-spp-l1
Neurtik heeft ook een speciale insert-patchblokken voor zijn pathcbay, dan kan je ipv een insertkabel een stereo/TRS/gebalanceerde Jack-kabel gebruiken.
http://www.neutrik.com/en/products/audio/patch-panels/patch-panel-accessories/nys-spcr1

Ik hoop dat je het een beetje begrijpt, het is namelijk best lastig uitleggen.
 
Ik gebruik helemaal geen insert kabels voor mijn patchbays.

Achterop sluit ik alle inputs en outputs aan van elke machine, dus ook de mixer.
Aan de voorkant kan je dan met kleine patchkabels je routing bepalen.
Wel goed opschrijven welk gat naar welke locatie gaat.

Makkelijkste is om bovenin je patch bay de inputs te doen en onderin je patch bay de outputs.
En dan met schildertape op de patchbay werken waar je op schrijft.

Maar zoals BIAM typt, het is lastig te omschrijven, maar in de praktijk valt het allemaal wel mee.
 
Ik gebruik helemaal geen insert kabels voor mijn patchbays.

Achterop sluit ik alle inputs en outputs aan van elke machine, dus ook de mixer.
Aan de voorkant kan je dan met kleine patchkabels je routing bepalen.
Wel goed opschrijven welk gat naar welke locatie gaat.

Makkelijkste is om bovenin je patch bay de inputs te doen en onderin je patch bay de outputs.
En dan met schildertape op de patchbay werken waar je op schrijft.

Maar zoals BIAM typt, het is lastig te omschrijven, maar in de praktijk valt het allemaal wel mee.

Zoals brz het omschrijft heb ik het ook altijd gedaan. (en nog steeds)
Met m'n huidige mixer heb ik wel wat inserts gebruikt voor subtiele compressie, maar dat komt doordat er op mijn tafel een insert-switch zit, zodat ik mooi kan A-B-en.
 
b17d002072455ba89c8a4a064db5f7a4.jpg


Hierzo een klein schema van wat ik moet aansluiten het is de bedoeling dat ik al m'n effecten langs voor kan switchen naar de send returns van m'n 2 mixers :D

nuja ik was begonnen met iets maar weet niet zeker of het juist was dus heb ik dit schemaatje gemaakt zodat iemand het mij kan verduidelijken
dank u ;) ohja de patchbay is half normalized... (blijkbaar) en op de tekening bedoel ik met de 2x24 de achterkant

greetz
 
[verwijderd]

edit:
Ik lees nu ook nog dat je nergens inserts heb vermeld, geen idee hoe ik er bij kom om over inserts te beginnen.
WTF, zal wel door de warmte komen oid....
 
Laatst gewijzigd:
Je zult de 'blokjes' van je patchbay moeten omdraaien om feedback-lussen te voorkomen.
Dan is het gewoon een kwestie van alles van achteren inpluggen en daarna aan de voorkant met patchkabels je routing bepalen.

Het omdraaien van de blokjes kan lastig zijn. Elke fabrikant doet dit weer anders.
 
Ik heb nog een zooitje DIY insert multi kabels liggen mocht er interesse zijn.
Als iemand interesse heeft verkoop ik wel graag zonder garantie (ik heb geen in gedoe mocht er een soldeerfoutje gemaakt zijn).
Het zijn overigens 12 channel multi's
 
Back
Top